معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول از آغاز عملیات بهسازی بخشی از جاده کوهستانی آبشار شوی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالحسین پوررکنی، معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول، دسترسی به آبشار شوی را از 2 مسیر امکانپذیر عنوان و اظهار کرد: جاده سرتنگ یکی از مسیرهای دسترسی به این آبشار است که عملیات بهسازی 10 کیلومتر از این مسیر از سه راهی لیوس تا سرتنگ درحال اجرا است.

وی به تجهیز کارگاه توسط پیمانکار این پروژه اشاره کرد و بیان داشت: دومین مسیر دسترسی به آبشار شوی از طریق جاده تله زنگ است که مقرر شده بهسازی این جاده از محل اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری تامین گردد.

پوررکنی با بیان اینکه 20 روستا در این مسیر وجود دارد تصریح کرد: از اعتبارات این روستاها برای بهسازی این جاده استفاده می شود.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان دزفول در خصوص احداث اقامتگاه برای گردشگران در اطراف آبشار شوی گفت: احداث اقامتگاه در کارگروه تایید شده و در مرحله صدور مجوز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه احداث اقامتگاه ویژه گردشگران در روستای سرتنگ افزون بر 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ابراز امیدواری کرد با تکمیل این اقدامات شاهد رونق گردشگری در منطقه باشیم.

آبشار شوی با ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته کوه زاگرس به عنوان نخستین اثر طبیعی استان خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال استان خوزستان است.

انتهای پیام/گ

عملیات بهسازی جاده های روستایی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.