ملک زاده گفت: جایگاه علوم پزشکی ایران در دنیا با صعود ۳۲ پله‌ای از رتبه ۴۹ به ۱۷ رسیده است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت درخصوص پیشرفت‌های علم پزشکی در ایران اظهار کرد:  رتبه علوم پزشکی ایران در بین کشور‌های دنیا، ۱۷ بوده  و از نظر  تعداد دانشمندان یک درصد برتر دنیا، ایران رتبه ۵۰ را کسب کرده و با توجه به این آمارها، رتبه علوم پزشکی ایران در جهان از ۴۹ به ۱۷ رشد پیدا کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به این که ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی کشور، از جامعه پزشکی هستند و ۳۰ درصد تولیدات علم در کشور در حوزه علوم پزشکی ماست و لذا می توان گفت که سهم تولیدات جامعه پزشکی سه برابر نیروی انسانی آن است

ملک زاده افزود: دانشمندان جوان ما با توجه به جایگاه علمی مطلوب در جهان و برخورداری از پتانسیل بالا، می‌توانند جزو دانشمندان برتر دنیا باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درخصوص اجرای طرح کهورت اظهار کرد: اجرای برنامه کهورت، مطالعه مهمی است که تاثیر بسیاری بر وضعیت سلامت مردم دارد و اگر بتوانیم این مطالعه را در همین مقیاس با همکاری بیشتر مجریان این طرح ادامه دهیم، در آینده شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه علت بسیاری از بیماری‌ها در دوران کودکی و بزرگسالی ریشه در مواجهات جنینی و دوران اولیه زندگی دارد، بنابراین مداخلات در جهت پیشگیری از این بیماری‌ها جزو اولویت‌های اصلی برای سیستم سلامت انسان تلقی می‏ شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تاکید کرد: با ایجاد زیرساخت‌های علمی مناسب در دانشگاه‌ها و در سطح کشور، نسل‌های آینده از سطح سلامت بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: باید در مطالعه سلامت مادران و نوزادان صبر، حوصله و دقت بسیاری داشت و با نهادینه کردن زیرساخت‌های علمی مناسب، نتایج آن را در نسل آینده مشاهده خواهیم کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در طرح کهورت شاخص‌های سلامت مادر و جنین توسط مجریان و متخصصین مورد پیگیری قرار می‌گیرد و پس از تولد نیز سلامت نوزاد متولد شده توسط متخصصین اطفال و دندان پزشکی و شاخص‌های سلامت نوزاد شیرخوار حداقل تا ۵ سالگی به دقت مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد.

ملک زاده تصریح کرد: در این مطالعه علاوه بر منافع سلامت برای افراد شرکت کننده در مطالعه با شناسایی عوامل خطر بیماری‌های دوره کودکی و نوزادی، برنامه ریزی مناسب در جهت کنترل عوامل خطر و پیشگیری از وقوع بیماری‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

جایگاه علوم پزشکی ایران در دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار