وزیر نیرو گفت: از آنجا که مسئله آب مسئله واحدی است از اواخر پارسال کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در دولت تشکیل شده است.

تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در همایش ملی چالش‌های آب در شرق کشور در مشهد گفت:در این کارگروه با نگاه آینده پژوهی مشکلات کم آبی در کشور بررسی و برای آن راهکاری تدوین می‌شود.

وی از واگذاری اختیارات ویژه به استانداران مناطق درگیر با مشکل کم آبی برای تسریع در رسیدگی و تصمیم سازی در رسیدگی به مشکلات مردم خبر داد.

اردکانیان گفت: انتقال و شیرین سازی آب دریای عمان یکی از راهکار‌های دولت برای حل مشکل کم آبی استان‌های شرقی کشور است.

علایی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی برای مقابله با کم آبی ۸۳۵۲ چاه غیرمجاز در سه استان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و رضوی در سال‌های اخیر مسدود شده و دبی ۴۶۲ حلقه چاه مجاز هم کاهش یافته است.

علایی تسریع در اجرای طرح آبرسانی به استان‌های شرقی کشور از دریای عمان را خواستار و آن را یکی از راهکار‌های موثر برای کاهش چالش‌های کم آبی در شرق کشور اعلام کرد.

امنیت ملی و توسعه پایدار، سیاست‌ها و الزامات تامین آب، و معرفی فناوری‌های بازچرخانی آب، از محور‌های اصلی سخنرانی‌ها در دو روز برگزاری این همایش ملی است که در آن علاوه بر مسئولان استان‌های شرقی کشور جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه از سراسر کشور نیز حضور دارند.

انتهای پیام//ف.ن
 

طرح آبرسانی از عمان به استان‌های شرقی، راهکار چالش‌های کم آبی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.