فرماندار اردکان گفت: برنامه‌ریزی در حوزه‌های سلامت، ورزش، اوقات فراغت برای حضور سالمندان در جامعه ضروری است.

هادی مقیمی  فرماندار اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ضمن ابراز خرسندی از تاسیس بنیاد فرزانگان در شهرستان اردکان گفت: وجود چنین مراکزی را زمینه ساز افزایش امید به زندگی و سلامتی روحی و جسمی سالمندان دانست و خواستار تدوین برنامه‌هایی برای مقابله با افسردگی در سالمندان شد.

مقیمی با بیان اینکه حمایت از سالمندان و افزایش آگاهی مردم نسبت به حوزه سالمندی باید نهادینه شود، لزوم الگوبرداری از بسته‌های خدماتی متنوع به سالمندان در دنیای مدرن را ضروری دانست و تاکید کرد: اگر به نیاز‌های روحی و روانی، نشاط اجتماعی، درمانی و اقتصادی سالمندان توجه ویژه گردد نشاط اجتماعی در جامعه نیز گسترش می‌یابد.

وی در ادامه مناسب سازی محیط و معابر شهری را زمینه ساز حضور هر چه بیشتر سالمندان، معلولان و جانبازان در اجتماع و رشد شکوفایی استعداد هایشان عنوان کرد و بر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به سالمندان، افراد دارای معلولیت و جانبازان و بهبود فضای فیزیکی شهر تاکید کرد و پیشنهاد داد در محل مجتمع فرهنگی تفریحی در دست ساخت گندله سازی مجموعه‌ای با تمامی امکانات ویژه این گروه سنی ساخته شود.

مقیمی گفت: برنامه‌ریزی در حوزه‌های سلامت، ورزش، اوقات فراغت، توان‌بخشی و ایجاد بستر‌های لازم برای حضور سالمندان در اجتماع ضروری است.

فرماندار اردکان از اداره بهزیستی به دلیل  جدیت و اهتمام در بازدید از ادارات و ارائه گزارش ارزیابی شاخص‌های مناسب سازی ادارات قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

افزایش آگاهی مردم نسبت به حوزه سالمندی باید نهادینه شود

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.