معاون مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: تعدادی از شرکت‌های خودرویی با سوء استفاده از شرایط اقتصادی موجود با تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری دارند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ محمدرضا اکبری معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودرو‌های داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت‌ها از این شرایط سوء استفاده کرده و با تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود می‌کنند.

وی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از سوی شرکت‌های یاد شده، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و برخی اوقات یک سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت می‌کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه خودرو‌هایی که از سوی این شرکت‌ها به مشتریان وعده فروش داده می‌شود، وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران پس از دریافت پول‌های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می‌کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آن‌ها می‌خواهند که پول خود را پس بگیرند.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به خریداران اجناس اینترنتی از سایت‌های دیوار و شیپور


سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیارد‌ها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده‌ای سودجو تبدیل می‌شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی‌شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرکت‌های وارد کننده خودرو باید جهت انجام فعالیت‌های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، اظهار داشت: شهروندان چنانچه تبلیغات شرکت‌های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند، باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.


بیشتر بخوانید:پولشویی با کارت جعلی عابر بانک در بازار تهران/ سر دسته باند تحت تعقیب پلیس


وی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مراقبت و هوشیاری در خصوص ترفند‌های کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت‌های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ باید ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار