پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد میزان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در دوره اوباما از ۲ درصد فراتر نرفته است.

دروغ پسر ترامپ درباره اوبامابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهور آمریکا به اشتباه گفت که میزان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور هیچگاه از 2 درصد بیشتر نبوده است.

پسر رئیس جمهور آمریکا روز جمعه و به دنبال اعلام بالاترین ارقام مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در نزدیک به چهار سال گذشته در پیامی توئیتری نوشت: ارقام باورنکردنی.

پسر ترامپ اعلام کرد: من یادم می‌آید زمانی که کارشناسان به شکست نرخ رشد 3 درصد خندیدند و آن هم فقط به این علت بود که در دوره اوباما هیچگاه بیش از 2 درصد رشد تولید ناخالص داخلی نداشتیم و آن به این معنا بود که هیچکس با سیاست‌های خوب نیز نمی‌تواند ادامه این رشد را ممکن کنند.

توئیت پسر ترامپ همچنین در واکنش به اظهارات اعلام الکسندر اکوستا، وزیر کار آمریکا منتشر شد. پیش از این وزیر کار آمریکا میزان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال 2018 را 4.1 درصد اعلام کرد.

مجله خبری ویک روز جمعه اعلام کرد در 15 مورد از دوه‌های سه ماهه در دوره اوباما رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا از 2 درصد بیشتر بوده است. همچنین بر اساس اعلام این منبع خبری، در 8 مورد از دوره‌های سه ماهه در دوره اوباما رشد تولید ناخالص داخلی این کشور دست کم 3 درصد بوده است و این کشور در سه مورد از دوره‌های زمانی سه ماهه، رشد 4 درصدی یا بیشتر از آن را تجربه کرده است.

همچنین پایگاه خبری هیل گزارش داد بالاترین میزان رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در دولت قبلی مربوط به سومین سه ماهه از سال 2014 می‌شود که به میزان 5.2 درصد رسید.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی در کاخ سفید به اشاره به سیاست‌های نظارتی و مالیاتی خود پرداخت. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: کشور به میزان شگفت‌آور در حال رشد است و ما در مسیری هستیم تا به بالاترین میزان متوسط رشد سالانه در بیش از 13 سال گذشته دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار