218هنرآموز فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از‌ آغاز امسال تاکنون در محیط واقعی کار مهارت آموختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  خوشایند مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گفت: تعهد فنی و حرفه ای استان در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار 580 نفر است. 

وی افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

خوشایند آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی،  کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند،  کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت، ایجاد اشتغال برای کارآموزان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان  اظهار کرد: پایان به شرایط افرادی که می توانند از این طرح بهره مند گردند اشاره کرد و گفت: اعلام کتبی علاقه مندی و تمایل به شرکت در طرح، داشتن حداقل 15 سال، تابعیت ایرانی،  داشتن توانایی لازم متناسب با آموزش مورد از جمله شرایط مهارت آموز در این طرح است.

وی با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار خرداد 96 در خراسان جنوبی آغاز شد بیان کرد: در صورت تمایل کارآموزان پس از اتمام دوره اموزشی شش ماه تا یک سال، می توانند با شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای گواهی نامه رشته ای را که فراگرفتند دریافت کنند.

خوشایند گفت:کارآموزان از سوی فنی و حرفه ای زیرپوشش بیمه حوادث قرار می گیرند.

انتهای پیام/ ط آ

 580 نفر ، تعهد فنی و حرفه ای استان در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار