مدیر دفتر حفاظت رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با آزادسازی بستر رودخانه‌ها از دخل و تصرف و ساخت و سازهای صورت گرفته سبب می‌شود تا از بروز خسارت در اثر وقوع سیلاب در این مسیرها جلوگیری شود.

حسین‌پور، مدیر دفتر حفاظت رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: یکی از مخاطرات طبیعی که در استان اردبیل همه ساله شاهد رخداد آن هستیم وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها و مسیلهاست که با باز نمودن بستر رودخانه ها و مسیل ها به راحتی می‌توان زمینه روان‌سازی عبور سیلاب در بستر رودخانه‌ها را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در بستر و مجرای رودخانه‌ها و مسیر حرکت آب دخل و تصرف داشته باشیم و یا بخواهیم با ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز در این مسیر محدودیت ایجاد کنیم قطعا با وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و خسارت های مالی و جانی آن روبرو خواهیم شد.

مدیر دفتر حفاظت رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اردبیل ادامه داد: ما در آب منطقه‌ای اردبیل با ارزیابی این موضوع و بررسی انحراف‌های ایجاد شده در مسیر رودخانه‌ها تلاش می‌کنیم تا راهکارهایی را برای مدیریت این حوزه ارائه کنیم تا با جاری شدن سیلاب در مسیر رودخانه‌ها جلوی آسیب‌ها و برخی حوادث ناگوار گرفته شود.

حسین‌پور بیان کرد: ما از سال گذشته طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها را با هدف جلوگیری از دخل و تصرف‌های غیر مجاز آغاز کردیم و در تلاشیم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما در قالب طرح آزادسازی و بازگشایی و ساماندهی رودخانه بالیقلوچائی به دنبال آن هستیم تا در عرض این رودخانه ها از دخل و تصرف غیرقانونی و نابجا جلوگیری کرده و زمینه روان‌سازی عبور سیلاب را در مسیر این رودخانه ها فراهم کنیم.

وی به همکاری خوب شهرداری در خصوص مطالعه و اجرای ساماندهی و باز بودن مجرای  برای روان‌سازی آب در بستر رودخانه بالیقلو اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با این آزادسازی و ممانعت از دخل و تصرف بی‌مورد و حتی ریختن نخاله‌ها در داخل این رودخانه مانع از وقوع سیلاب در بستر رودخانه شده و به تخلیه کامل مسیر این رودخانه کمک کنیم.

حسین‌پور تصریح کرد: با اجرای کامل طرح ساماندهی رودخانه بالیقلو در مسیر جاری این رودخانه در داخل شهر اردبیل تلاش ما بر این است تا به نوعی از وقوع حوادث تلخ و ناگوار سیلاب‌های احتمالی در فصول مختلف جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها

برچسب ها: آب ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.