مدیرکل گمرک استان همدان گفت: در 3ماهه امسال یک‌ میلیون و 691 هزار و 928 دلار سیمان از گمرک استان به سایر کشورها صادر شده است.

کاهش صادرات سیمان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: تعداد زیادی از صادرکنندگان استان همدان حاضر به انجام صادرات از گمرک همدان نبودند ولی از سه سال گذشته تعداد صادرکنندگان از گمرک همدان روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه سیمان با اختصاص 7 درصد از صادرات کل استان همدان به خود در رتبه چهارم کالاهای صادراتی استان همدان قرار دارد، عنوان کرد: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان با اشاره به اینکه سیمان صادراتی از گمرک استان همدان 71 درصد از وزن کالاهای صادراتی استان همدان را به خود اختصاص داده است، افزود: سیمان استان همدان به کشورهای ارمنستان و عراق صادر شده است.

خشوعی بیان کرد: عمده صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود اما ایجاد کارخانه‌های تولید سیمان در کشور عراق و استان‌های مرزی سبب شده تا صادرات سیمان استان همدان به کشور عراق کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات در گمرک استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، ادامه داد: ترخیص کالاهای صادراتی در گمرک همدان یک ساعته و واردات حداکثر در ظرف 3 روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

صادرات سیمان 70 در صد کاهش یافت

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.