رئیس اموربازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: در سطح استان 55 هزارو 852 نفر از کارت مرزنشینان استفاده می کنند.

بهشتی رئیس اموربازرگانی  و توسعه تجارت خارجی صنعت و معدن استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در مرزهای استان   177 هزار  مرزنشین  سکونت  دارد.
 
وی با اشاره به اینکه برای دریافت این کارت ها باید فرم تاییدیه سکونت در مناطق مرزنشین را از طرف فرمانداری و یا بخشداری دریافت کرده و در ماه پاییز برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان استان مراجعه کنند افزود: این کارت ها به نام سرپرست خانوار است و تا سقف 5نفر از خانوار می توانند از خدمات این کارت ها استفاده کنند.
 
بهشتی اظهار کرد: مرزنشینان می توانند با در دست داشتن این کارت به ازای هر نفر از اعضای خانواده 180 دلار سهمیه ارزی دریافت کنند.
 
رئیس اموربازرگانی  و توسعه تجارت خارجی صنعت و معدن استان بیان کرد : این سهمیه به صورت دلار به دست مرزنشینان نمی رسد بلکه مرزنشینان می توانند با ثبت نام در شرکت تعاونی های استان و باهمان مقدار سهمیه خود از طریق صادرات و واردات این شرکت ها به سود خود برسند.
وی در پایان گفت: سهمیه ارزی مرز نشینان  نسبت به سال  گذشته  20 درصد  افزایش داشته است.
 
انتهای پیام/ ط آ

خراسان جنوبی دارای 177  هزار مرزنشین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.