صالح نژاد گفت: سال گذشته اجرای طرح اقوم در قم شروع شد و در طول سال ادامه دارد و میزان حفظ هر فرد در این طرح در یک سال حدود۸جزء است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید محمد صالح نژاد،رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ، با اشاره به اجرای طرح اقوم در استان قم گفت: در قالب این طرح استعدادهای برتر قرآنی در استان شناسایی می‌شوند و آن‌ها همزمان با تحصیلشان در طول حدود سه سال و نیم حافظ کل قرآن خواهند شد، سال گذشته اجرای طرح اقوم در قم شروع شد و امسال به دنبال توسعه آن هستیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح اقوم در طول سال ادامه دارد و میزان حفظ هر فرد در این طرح در یک سال حدود هشت جزء است. سال گذشته حدود 50 نفر را در این طرح در استان قم جذب کردیم و امسال به دنبال رساندن تعداد افراد شرکت کننده در آن در استان به 100 نفر هستیم.

صالح نژاد با اشاره به برنامه قرآنی سازمان اوقاف در استان قم تصریح کرد: امسال سهمیه استان برای اجرای طرح‌های حفظ قرآن سازمان اوقاف 20 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته سه برابر شد، سال گذشته این سهمیه 6 هزار و 750 نفر بود، امسال اولویت سازمان اوقاف، اجرای طرح حفظ قرآن به خصوص حوزه حفظ جزء 30 و حفظ موضوعی قرآن است.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: امسال در فصل تابستان همزمان با طرح بشارت 1452 به دنبال این هستیم که در بقاع متبرکه، مساجد و موسسات قرآنی استان، برنامه وسیعی را برای عموم مردم برای آموزش حفظ جزء 30 و معارف آن اجرا کنیم.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآورشد: در بقاع متبرکه شاخص استان، مراکز خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی وجود دارد، در 30 بقعه از بقاع متبرکه استان قم شاهد فعالیت‌های قرآنی هستیم، در بقیه بقاع متبرکه نیز به صورت موردی محافل قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

سهمیه 20 هزار نفری استان قم برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن

برچسب ها: سرویس فرهنگی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار