یک مقام مسئول گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید و بالا بودن قیمت گل داخلی نسبت به قیمت‌های جهانی، جایگاه چندانی در صادرات نداریم.

ایران در صادرات گل جایگاه چندانی ندارد/رکود سنگینی بر بازار گل و گیاه حاکم استاکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر نرخ ارز بر نوسان بازار گل و گیاه، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، واردات گل و سایر ابزارهای مورد نیاز همچون اسفنج و کاغذ سخت‌تر و گران‌تر می‌شود.


بیشتر بخوانید: افتتاح پایانه صادراتی تحت تأثیر نوسانات ارزی قرار گرفت/ ایران رتبه 17 جهان در تولید گل را دارد


وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار گل و گیاه حاکم است، افزود: هم اکنون بسیاری از گل فروشان از وضعیت موجود بازار و فروش گل سرچهارراه‌ها گلایه‌مند هستند.

شاهرخی با بیان اینکه ایران رتبه هفدهم در تولید گل در دنیا را داراست،گفت: این در حالی است که به سبب هزینه‌های بالای تولید و بالا بودن قیمت گل داخلی نسبت به قیمت‌های جهانی، جایگاه چندانی در صادرات نداریم و همه ساله تنها مقدار ناچیزی گل به کشورهای حاشیه دریای خزر و عراق صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه گل و گیاه ادامه داد: با توجه به آنکه تولیدکنندگان ایرانی خود را برای صادرات آماده نکرده‌اند؛ بنابراین تنها راه حل توسعه صادرات دعوت از تولیدکنندگان خارجی و ایجاد رقابت سالم برای تولید انبوه است.

شاهرخی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه  تا چه اندازه در رونق صادرات تأثیرگذار است، تصریح کرد: ایجاد پایانه صادراتی تأثیری در میزان صادرات نخواهد داشت چرا که هم اکنون به بازار گل تبدیل شده است و فروشندگان در این مکان درحال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ایران رتبه هفدهم تولید گل در دنیا را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
میدونستید شمال ایران، از هر لحاظ نسبت به هلند برای کشاورزی مناسبتره؟ اما جالب اینجاست که درآمد هلند از کشاورزی، دوبرابر درآمد نفتی ماست...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
در صادرات گل جایگاهی نداره......... در مصرفش که داره!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار