خرید نفت برای اولین بار اتفاق افتاد/ظرفیت بسیار خوبی در شبکه توزیع گاز و نفت میان ایران و کرواسی وجود دارد/ظرفیت های خوبی در زمینه پتروشیمی ایجاد شده است/هیچگونه مانعی برای تبادلات بانکی میان ایران و کرواسی وجود ندارد/ بدون هیچ محدودیتی ارتباط بانکی‌مان با کرواسی برقرار است/استفاده از شبکه‌ توزیع گاز و نفت کرواسی در دستور کار قرار گرفته استصادق گفت: فعالیت‌هایی را در زمینه احداث نیروگاه در کرواسی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های این کشور در زمینه پتروشیمی را فراهم آوردیم و خوشبختانه زمینه‌های خوبی ایجاد شده است.

محمدرضا صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقداماتش در کرواسی به عنوان سفیر اظهار کرد: مهمترین مأموریتمان طی دو سال گذشته در کرواسی نسبت به برقراری و توسعه روابط اقتصادی بین بخش‌های مختلف اقتصادی کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دو سال گذشته رفت‌و‌آمد‌های هیئت‌های مختلف اقتصادی را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: 5 نشست بین بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در تهران و زاگرب برگزار شده است، همچنین بیش از 430 نشست به صورت یک به یک یعنی نشست شرکت‌ها با یکدیگر نیز برگزار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: وزارت خارجه نقش اصلی دیپلماسی اقتصادی را ایفا می‌کند/معاونت اقتصادی جایگزینی برای دستگاه‌ها نیست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی بیان کرد: شرایطی فراهم شده است که بسیاری از شرکت‌های کروات در پی آن هستند که با همکاران ایرانی خودشان فعالیت‌هایی را به انجام برسانند البته بعضی از این فعالیت‌ها آغاز شده است.

صادق با اشاره به اینکه خرید نفت برای اولین بار در طول تاریخ کرواسی از حدود 8 ماه پیش شروع و محموله‌های نفتی به آنجا منتقل شده است، ادامه داد: استفاده از شبکه‌ توزیع گاز و نفت کرواسی در دستور کار قرار گرفته و با همکاری دوستان در وزارت نفت بررسی‌هایی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان ظرفیت بسیار خوبی در شبکه توزیع گاز و نفت کرواسی بدست آورد، تصریح کرد: کرواسی حدود هزار و 100 کیلومتر ساحل دارد و در حوزه ارتباطی با اروپا قرار دارد.

صادق اظهار کرد: ما تقریبا بین چند شرکت کروات و شرکت همتایشان در ایران به شکل کنسرسیوم و قراردادهایی که طرفین ایرانی و کرواتی در آن هستند، فعالیت‌هایی را در زمینه احداث نیروگاه در کرواسی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های این کشور در زمینه پتروشیمی را فراهم آوردیم و خوشبختانه زمینه‌های خوبی ایجاد شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی با تاکید بر اینکه مهمترین نکته این است که ما از حدود یک سال و نیم پیش طی گفتگوهایی با مقامات بانکی و اقتصادی کرواسی داشتیم این توفیق فراهم آمد که به طور کتبی و رسمی اعلام کردند هیچگونه مانعی برای تبادلات بانکی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما از حدود یک سال و نیم پیش بدون هیچ محدودیتی ارتباط بانکی‌مان با کرواسی برقرار است، گفت: معاونت اقتصادی اخیرا شکل گرفته و ما خوش‌بین هستیم که بتواند فعالیت‌های بیشتری را هماهنگ کند.

صادق تصریح کرد: بخشی از کار به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد که باید در کشورهای هدف زمینه‌ها را فراهم آوردند و ارتباطات را برقرار کنند البته بخشی دیگر به نهادها و سازمان‌ها و شرکت‌های داخل ایران برمی‌گردد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی با اشاره به اینکه این معاونت نقش هماهنگ‌کننده دارد و از این جهت می‌تواند موثر باشد.
وی خاطر نشان کرد: در چند ماه گذشته تلاش‌هایی را مصروف داشته است و امیدواریم در آینده توفیقات بیشتری در هماهنگی‌ها کسب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۳:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
آخرین اخبار