معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بر ضرورت شناسایی و مجازات عوامل حملات تروریستی در سویداء سوریه تاکید کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، «دمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بر ضرورت شناسایی و مجازات عوامل حملات تروریستی در سویداء سوریه تاکید کرد.  

دمیتری پولیانسکی در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: با تخلیه ساکنان فوعه و کفریا در سوریه دیگر هیچ منطقه تحت محاصره‌ای در این کشور وجود ندارد. خطرات در مناطقی که از اشغال تروریست‌ها آزاد شده اند نیز کاهش پیدا کرده و همزمان کمک رسانی بشردوستانه گسترش یافته است.

او افزود علاوه بر این دبیر کل سازمان ملل متحد و اظهارات او، ما را در خصوص موثر بودن نظارت سازمان ملل متحد بر ارسال کمک‌های فرامرزی و توزیع کالا‌ها در خاک سوریه متقاعد نساخته است و این سازوکار ویژه‌ای به شمار نمی‌رود چرا که در مناطقی خدمت رسانی می‌کند که به طور خاص تحت کنترل گروه‌های مسلح است. روسیه هر روز کمک‌های بشردوستانه به سوریه ارائه می‌کند و ما بار‌ها اطلاعات و گزارش‌ها در این خصوص را به شورای امنیت ارائه کرده ایم. بیش از دو هزار محموله غذایی ارائه شده و به موازات آن نهاد‌های سازمان ملل متحد، هلال احمر سوریه و کارشناسان روس در سال‌های گذشته حدود ۳۰۰ کاروان کمک‌های بشردوستانه در شرایطی بسیار سخت ارسال کرده اند. ما همچنین در حال عملیات بشردوستانه مشترک با شرکای بین المللی هستیم که نمونه آن، ارسال اقلام بشردوستانه به ساکنان غوطه شرقی بود. در هفته‌های گذشته اقدامات مهمی برای از بین بردن تروریست‌ها در جنوب غرب این کشور صورت گرفته و این اقدامات کاملا مطابق با هدفی بوده که شورای امنیت مشخص کرده و نه‌تنها منافع سوریه بلکه همسایگان این کشور را نیز تقویت کرده است. روسیه بر اولویت‌های منطقه‌ای متمرکز شده است و ما در سطوح مختلف با همپیمانان منطقه‌ای خود در تماس هستیم. با این وجود، هنوز زود است که بتوانیم تصویری مشخص ترسیم کنیم چرا که متاسفانه مشکلاتی وجود دارد.

پولیانسکی تصریح کرد: ما حملات تروریستی در سویداء را که بر اثر آن صد‌ها غیرنظامی کشته شدند، محکوم می‌کنیم و تاکید داریم عاملان این جنایت باید به شدت مجازات شوند. مجازات جنایتکاران باید با حمایت و تصمیم مسئولان بین المللی صورت بگیرد و باید به صورت گروهی و در چارچوبی واحد مرتبط با مبارزه با ترریسم انجام شود و این چیزی است که در قطعنامه‌های شورای امنیت نیز بر آن تاکید شده است. در استان درعا و قنیطره که از چنگال تروریست‌ها آزاد شده است، اجرای کامل توافق‌های آتش بس محلی ادامه دارد و این توافق‌ها با مشارکت مرکز آشتی روسیه و طرف‌های درگیر امضا شده است و بسیاری از این آشتی استفاده کرده اند و به زندگی خود سروسامان داده‌اند و به بازگشت زندگی عادی به این مناطق کمک کردند. ما بار‌ها گفته ایم و یکبار دیگر این واقعیت را تکرار می‌کنیم که کارکنان اقدامات بشردوستانه از پزشکان و دیگر کارکنان نباید از سیطره نیرو‌های دولت سوریه بر این مناطق و آزادسازی آن‌ها هراس داشته باشند. کسانی هستند که برای حفظ جان آن‌هایی تلاش می‌کنند که پشت ارائه کمک‌های بشردوستانه پنهان شده اند و اقدامات خرابکارانه انجام می‌دهند و کشور سوریه را ویران می‌کنند و به تبلیغات دروغین و مسموم دست می‌زنند و از کودکان برای حوادث ساختگی استفاده می‌کنند مانند کلاه سفیدها. ما درخواست‌هایی را برای تخلیه و نجات دریافت کردیم و جنبه انسان دوستانه را در این خصوص در نظر می‌گیریم. کلاه سفید‌ها در تحریکات نفرت انگیز دست دارند از جمله از طریق مواد سمی که به وسیله آن به تبلیغات حوادث ساختگی علیه دولت سوریه اقدام می‌کنند و تصاویر ویدئویی منتشر می‌کنند و در این اقدامات خود از کودکان استفاده می‌کنند. پس از خارج کردن کلاه سفید‌ها اوضاع امن خواهد شد و از ارائه هرگونه کمک به تروریست‌ها جلوگیری خواهیم کرد. اوضاع در بسیاری از مناطق سوریه به سمت عادی شدن پیش می‌رود و این می‌تواند به بازگشت آوارگان به خانه‌های خود کمک کند. همه سوری‌ها باید فرصت پیدا کنند تا در بازسازی کشورشان و توسعه آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده روسیه در نشست شورای امنیت درباره سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار