استاندار فارس در دیدار با معاون کنونی آفریقا و خاورمیانه گفت: تلاش می‌کنیم با توسعه صنعت نمایشگاهی توانمندی‌های مردم کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در دیدار کریگ نیومن معاون کنونی آفریقا و خاورمیانه و رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی (UFI)، گفت: استان فارس از نظر تعداد نمایشگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه در ابعاد مختلف جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برگزاری و برپایی نمایشگاه‌های مختلف جایگاهی برای عرضه قابلیت‌های یک کشور یا بهره گیری از رهاورد‌های تکنولوژی کشور‌های دیگر ایجاد می‌کند که علاوه بر گسترش روابط اقتصادی سبب توسعه دیپلماسی سیاسی هم می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف، گفت: وجود بیش از سه هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی و پنج اثر ثبت شده جهانی در استان فارس در کنار ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و مذهبی و سایر ظرفیت ها، بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات بین المللی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

کریگ نیومن، معاون کنونی آفریقا و خاورمیانه در این دیدار با بیان اینکه اطلاعاتی که درباره ایران داشته را از رسانه‌های خارجی به دست آورده است، تاکید کرد: با سفر به ایران متوجه شدم این اطلاعات کاملا نادرست است و این رسانه‌ها تلاش می‌کنند ایران را کشوری منفی نشان دهند.

رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی (UFI) به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران برای توسعه صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: ایران به رغم اینکه در وضعیت بحرانی و تحریم قرار دارد تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده و ما نیز پیشنهادات بسیار خوبی برای توسعه در این بخش داریم.

نیومن که به عنوان رئیس منتخب انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی در دوره آینده این انجمن انتخاب شده است، توسعه صنعت نمایشگاه را فرصتی برای حضور مردم سراسر دنیا در ایران دانست و افزود: در دوران مسئولیت به عنوان رییس UFI تلاش می‌کنم زمینه‌های تجارت سایر کشور‌ها در ایران را فراهم کنم.

اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی (UFI) انجمن برجسته‌ترین برگزارکنندگان نمایشگاه و مدیران فضا‌های نمایشگاهی است و اتحادیه اصلی نمایشگاه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

UFI برای ارتباط دادن فعالان صنعت نمایشگاهی در سطح بین‌المللی، به اشتراک گذاری دانش و تجربه آنها، ایجاد فضای مطالعه و تحقیق و ارتقای کیفیت نمایشگاه‌های تجاری تأسیس شده است.
انتهای پیام/ر

توسعه روابط بین المللی با توسعه صنعت نمایشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار