رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: عملیات‌های آتش نشانی استان یزد در سه ماهه نخست سال ۹۷ هفت درصد افزایش داشته است.

میر شمسی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با بیان اینکه تعداد عملیات‌های آتش نشانی در سه ماهه نخست سال ۹۷نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۳۰ مورد بوده ۷ درصد افزایش داشته گفت: بیشترین عملیات‌های سازمان در خصوص حادثه مربوط به دام انداختن، زنده گیری و رهاسازی حیوانات و همچنین در خصوص حریق مربوط به پاکسازی محیط است.

میرشمسی تعداد تماس‌های آتش نشانی را در سه ماهه بهار ۹۷، ۳۴۲۲۰ مورد اعلام کرد که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان به صورت تئوری و عملی، برگزاری مانور‌های آموزشی، تهیه چک لیست وضعیت آپارتمان‌ها و مکان‌های خطر آفرین و اعلام آن به مالکین، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، تهیه و پخش تیزر‌های آموزشی از صدا و سیما، تهیه و توزیع سی دی آموزشی و اجرای طرح همیار آتش نشان و برگزای کلاس آموزشی در پارک‌ها را از جمله اقدامات این سازمان برای جلوگیری از حوادث برخطر اعلام کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد همچنین تصریح کرد: انفجار مهیب در منزل مسکونی که منجر به کشته شدن ۳نفر و مجروح شدن ۲ نفر دیگر شد را بدترین حادثه سال ۹۷ تاکنون اعلام کرد و از شهروندان خواست با رعایت اصول ایمنی‌در هر زمان و مکان از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ص

افزایش هفت درصدی عملیات های آتش نشانی در یزد

برچسب ها: ایمنی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار