سرپرست باشگاه استقلال تهران گفت: با کدخدامنشی فدراسیون و من بمیرم، تو بمیری امروز (جمعه) به مصاف پیکان می‌رویم.

فتحی: با من بمیرم، تو بمیری به مصاف پیکان می رویم/ تیام و حسینی برای جدایی باید رضایت استقلال را جلب کنندبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر حسین فتحى، سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال تهران با حضور در شبکه ۵ درباره سوابق فوتبالی اش گفت: از سال ۶۸ مسئولیت کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال را بر عهده داشتم و از سال ۷۶ در کمیته استیناف بودم. در دوره هایى هم سرپرست تیم‌های ملی بودم. همچنین در سال‌های ۷۸ و ۷۹ در باشگاه بهمن و عقاب فعالیت داشتم و با ورزش بیگانه نیستم.

برای مدیرعاملی استقلال برنامه از پیش تعیین شده نداشتم

فتحى در مورد اینکه قبل از استعفاى افتخارى مشخص بود او به عنوان سرپرست یا مدیر عامل باشگاه استقلال انتخاب مى شود، بیان کرد: حدود یک ماه پیش به عنوان عضو هیئت مدیره وارد مجموعه استقلال شدم چرا که محمد حسین قریب مدت‌ها پیش از هیئت مدیره استقلال جدا شده و این هیئت یک عضو کم داشت. با این وجود با نظر مجمع به هیئت مدیره استقلال آمدم و پس استعفاء و کناره گیرى افتخارى که پیش از این بار‌ها نامه استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان تحویل داده بود، سرپرستی من در باشگاه مورد موافقت اعضای هیئت مدیره قرار گرفت.

اگر عافیت طلب بودم پس از بازی با پیکان به باشگاه استقلال می‌آمدم

او افزود: در مدتى که عضو هیئت مدیره بودم درباره مسائل مختلف با سلطانى فر صحبت مى کردم، اما اینگونه نبود که ابتدا با عنوان هیئت مدیره وارد استقلال شوم تا در ادامه سرپرستی این باشگاه را برعهده بگیرم. اگر قصد بر این بود من سرپرست باشم، از همان روز اول چنین کارى انجام مى شد و نیازى به قایم باشک بازى نبود. بدون شک اگر این مسئولیت را ۲ هفته زودتر قبول مى کردم، کار برایم آسان‌تر بود نه اینکه در حال حاضر با وجود این مشکلات مسئولیت بگیرم. هم اکنون هم دوستان در سازمان لیگ دنبال تهیه کارت هاى بازى بازیکنان هستند و باید بگویم در کل تاریخ استقلال، پر التهاب‌ترین روزهایى که دیدم دوران فعلى است که من در راس کار هستم. به طور حتم اگر قرار به عافیت طلبی بود باید هفته آتى و پس از بازى با پیکان به استقلال ورود مى کردم.

با کدخدامنشی فدراسیون و من بمیرم، تو بمیری به مصاف پیکان می‌رویم

سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرد: از روز دوشنبه که به طور رسمى در باشگاه استقلال حاضر شدم تا به امروز با همکارانم در تلاش هستیم تا موانع و مشکلات را حل کنیم. در حال حاضر با فدراسیون فوتبال رایزنى کردیم تا با کد خدا منشى مشکل بدهى‌ها حل شود چرا که روز جمعه امکان پرداخت بدهى نیست و ما با رایزنى و تو بمیرى و من بمیرم، بتوانیم امروز بازى کنیم.

تیام با استقلال قرارداد دارد و برای جدایی باید ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کند

فتحى در مورد آخرین وضعیت مامه تیام در استقلال گفت: تیام بازیکن ما است و با استقلال قرارداد دارد. تا روز گذشته با این بازیکن مذاکره داشتیم تا اینکه نامه اى از تیام دست من رسید مبنى بر اینکه استقلال شماره حسابى را براى واریز ۲۰۰ هزار دلار اعلام کند. طبق اطلاعی که مسئولان حقوقى و بین الملل باشگاه به من داده اند، تیام بازیکن ما است و باید تا پایان فصل جارى در استقلال بماند. او براى جدایى فقط یک راه دارد و آن هم این است که باشگاه جدیدش را به ما معرفى کند تا نحوه انتقال با فراهم شدن رضایت باشگاه استقلال انجام شود.

او ادامه داد: طبق مفاد قرارداد بین استقلال و تیام، این بازیکن تنها با اخذ رضایت ما می‌تواند به هر باشگاهى که مى خواهد برود. تیام تا پایان فصل مسابقاتى ۱۸ باید باشگا مد نظر خود را معرفى کند و پس از پرداخت ۲۰۰ هزار دلار از استقلال برود. البته باز هم مى گویم تیام نمى تواند از استقلال برود و طبق همان قرارداد فصل پیش که مبلغ آن ۴۰۰ هزار دلار بود، باید در فصل جدید هم برای ما بازی کند.

اولویت جپاروف بازی در تیم‌های ازبکستانی یا نزدیک به این کشور است

سرپرست باشگاه استقلال درباره وضعیت سرور جپاروف گفت: با توجه به مذاکراتى که با جپاروف داشتم، او اعلام کرد اولویتش بازى در تیم هاى ازبکستانی یا نزدیک به این کشور است. پیشنهاد خود را بر اساس رقمى مشخص و به مدت یک سال به جپاروف اعلام کردیم که در نهایت این موضوع را قبول نکرد و از استقلال جدا شد.

حسینی هم برای جدایی از استقلال و حضور در ترابزون باید رضایت ما را جلب کند

فتحى درباره آخرین وضعیت مجید حسینى و مذاکره با نمایندگان ترابزون ترکیه افزود: تا امروز ۳ بار با نمایندگان ترابزون ترکیه مذاکره داشتیم. مجید حسینى بازیکن جوان و ارزنده تیم ما مانند تیام قادر به ترک استقلال نیست مگر اینکه رضایت باشگاه را جلب کند. شب گذشته نیز جلسه اى با نمایندگان ترابزون برگزار کردیم و به آن‌ها گفتیم حسینى بازیکن ما است و باید به تمرین بازگردد و یا اگر نمى خواهد برگردد باید خسارتى که به باشگاه استقلال وارد شده است، پرداخت کند. در این مذاکرات اعلام کردیم در صورتى که مجید حسینى از استقلال جدا شود باید در کنار حق باشگاه استقلال برای انتقالش، یک درصد از مبلغ توافق شده در قراردادش را هم به ما بدهد چرا که استقلال در گذشته روى این بازیکن سرمایه گذارى کرده است.

قرارداد‌های جدید را در سایت باشگاه و رسانه‌ها منتشر می‌کنیم

او افزود: متاسفانه قرارداد‌ها به شکلى است که هر بازیکنى به خود اجازه مى دهد به راحتى باشگاه را ترک کند، اما به طور حتم قراردادهاى جدید به صورت شفاف هم در رسانه‌ها و هم روى سایت باشگاه استقلال قرار مى گیرد تا همه نظاره گر آن‌ها باشند.

خنده دار است امید نورافکن که از نونهالان در استقلال بوده با پرداخت ۵۰ هزار دلار از این تیم برود

فتحی خاطرنشان کرد: امید نورافکن از نونهالان در استقلال بود، اما در آخر با پرداخت ۵۰ هزار دلار به راحتى از استقلال مى رود. واقعا این موضوع خنده دار است. بدون شک با توجه به شرایطى که در استقلال رقم خورده است از این پس از توانمند‌ترین افراد حقوقى براى عقد قرارداد‌ها استفاده کرده و از آنجاییکه خودم سال‌ها در فدراسیون فوتبال بودم، حق و حقوق باشگاه استقلال را رعایت می‌کنم.

درباره صیادمنش با مدیرعامل سایپا صحبت نکرده ام

او در مورد وضعیت اللهیار صیادمنش در استقلال و صحبت با رضا درویش، مدیرعامل باشگاه سایپا درباره این بازیکن بیان کرد: درویش از دوستان قدیمى من است و درباره هر موضوعى با یکدیگر صحبت کردیم، اما تا امروز درمورد وضعیت صیادمنش با او صحبتى نداشتم. مدارک صیادمنش یعنی برگه فسخ قرارداد او با سایپا و حضورش در یک تیم شمالى را دیده ام و ما هم رقمى را به باشگاه دوم (پدیده ساری) پرداخت کرده و این بازیکن را به خدمت گرفتیم. در مورد بندى هم که گفته مى شود در قرارداد صیاد منش و سایپا بوده دقتى نکردم. تا این لحظه هم از فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطى و کمیته تعیین وضعیت نامه اى درباره صیاد منش دست ما نرسیده است.

نظر نهایی شفر درباره بویان پس از بازی با پیکان به باشگاه استقلال اعلام می‌شود

فتحی درباره جدایی بویان نایدنف از استقلال تصرح کرد: قرارداد بویان هم مربوط به گذشته است، اما در آخرین صحبت هایى که شب گذشته با شفر داشتم، قرار شد سرمربى تیم بعد از بازى امروز نظر نهایى اش را در مورد بویان به ما بگوید.

قرارداد آقاخان و تیموری پس از مشورت با معاون پزشکی باشگاه ثبت می‌شود

سرپرست باشگاه استقلال در مورد وضعیت قرارداد میثم تیمورى و مرتضی آقاخان گفت: این ۲ بازیکن از لیست خارج نشدند. آقاخان طى روزهاى گذشته عمل جراحى کرده و تیمورى هم مشغول مداوا است. آن‌ها با استقلال قرارداد دارند، اما به خاطر مصدومیت قراردادشان ثبت نشده است. قرار شد پس از صحبت با معاون پزشکى باشگاه استقلال و اعلام زمان بازگشت آن‌ها پس از رفع مصدومیت، قرارداد هر ۲ بازیکن ثبت شود. به نظرم آقاخان نیم فصل را از دست مى دهد و یا شاید به آخرین بازى نیم فصل برسد. هر ۲ بازیکن ارزشمند هستند و در استقلال در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

قرارداد با بازیکنان مصدوم

فتحی درباره اینکه در زمان مدیریت او با بازیکنان مصدوم قرارداد بسته شده است یا خیر، تصریح کرد: از ابتدا در جریان قرارداد بازیکنان نبودم، اما در هیچ جای دنیا با بازیکن مصدوم قرارداد نمی‌بندند. اما در مورد تیموری و آقاخان موضوع فرق دارد، این ۲ بازیکن استقلال هستند و تمام هزینه‌های آن‌ها بر عهده باشگاه است و پس از بهبود مصدومیت به استقلال کمک می‌کنند.

زمانی نظر شخصی خودش را گفته است

سرپرست باشگاه استقلال درباره مصاحبه‌های حسن زمانی با موضوع کناره گیری آبی پوشان پایتخت از لیگ برتر، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود از این پس تمامی اخبار باشگاه از طریق سایت رسمی و صحبت‌های مدیرعامل رسمیت دارد. زمانی درباره این موضوع فقط نظر شخصی خود را مطرح کرده است و از این به بعد دیگر شاهد چند صدا در استقلال نخواهیم بود.

فتحی در خصوص حواشی و نتیجه دیدار سوپرجام اظهار کرد: زمانی که به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شدم، نتیجه این مسابقه سوپرجام ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شده بود، پس از آن شکایت خود را به کمیته استیناف ارائه کردیم. با توجه به صحبت‌هایی که با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، امیدوارم آقایان مجاب شوند تا دربی تماشاگر پسندی برگزار شود.

امیرحسین فتحی درباره صحبت‌های مدیران قبلی استقلال مبنی بر اینکه جام‌های آبی پوشان پایتخت برای آن‌ها است، گفت: کاپ‌های قهرمانی استقلال نه متعلق به من و نه مدیران قبلی است. این جام‌ها و افتخارات فقط برای باشگاه، هواداران و عزیزانی است که برای این تیم زحمت کشیده اند. تا این لحظه حسابرسی دقیقی از میزان بدهی‌ها صورت نگرفته است، اما افرادی را مامور کردم تا تراز مالی باشگاه را استخراج کنند. با توجه به گزارشی که رضا افتخاری مدیرعامل سابق در اختیارم گذاشت، مشخص شد بیشتر بدهی‌ها مربوط به سال‌های گذشته است. تمام عزیزانی که قبل از من مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشتند به اندازه توان خود زحمت کشیدند.


بیشتر بخوانید: لیست بازیکنان استقلال تغییر می‌کند


او تصریح کرد: ما در حال حاضر ۲ راه پیش رو داریم. اولین راه این است که در گذشته و پرداخت بدهی‌ها غرق شویم و مدام اعلام کنیم که این بدهی را آقای X. به جا گذاشت و این جام را فلانی کسب کرد، این کار ما را از آینده دور می‌کند. راه دوم این است که گذشته را را رها کنیم و تمرکز خود را روی آینده بذاریم. کمیته بازاریابی و تامین منابع مالی تاسیس کردم و امیدوارم با این کار مشکلات مالی رفع شود.

فتحی درباره اینکه آیا با صدای بلند با بازیکنان استقلال صحبت کرده است یا خیر، گفت: در تمرین بر سر بازیکنان فریاد نزدم، اما در بعضی مواقع داد زدن، خندیدن، تلخ و شیرین بودن لازمه زندگی است. تیم خوبی داریم و این قول را به هواداران می‌دهم که توان بازیکنان استقلال کمتر از سال گذشته نیست. بازیکنان خوبی داریم و تیم ما متشکل از جوانان و باتجربه‌ها است. امیدوارم با کمک همه استقلال به جایگاه واقعی برسد.

هیچ چیز در فوتبال ما حرفه‌ای نیست

او در مورد بحث تبلیغات محیطى و بلیت فروشى افزود: هیچ چیز در فوتبال ما حرفه‌ای نیست و این شیوه اداره در هیچ جای دنیا وجود ندارد. موضوع بلیت فروشى را از روز گذشته استارت زدیم و با باشگاه پرسپولیس هم صحبت کردیم. از راه هاى مختلف پیگیر هستیم تا حق و حقوق باشگاه را دریافت کنیم.

او درباره قهر و آشتی وریا غفوری خاطر نشان کرد: غفوری هر نبود که بخواهد آشتی کند، بلکه کشیدگی عضله پا او باعث شد تمرین نکند. همچنین چک مطالبان این بازیکن ۲ روز قبل پاس شد.

بازگشت مجتبی جباری به استقلال

امیرحسین فتحی درباره بازگشت مجتبی جباری به استقلال اظهار کرد: ما به بازیکنانی همچون جباری و آندرانیک تیموریان بدهکار هستیم و برای پرداخت بدهی‌ها اولویت بندی انجام شده و با کمال میل طلب این بازیکنان پرداخت می‌شود. تیموریان بسیار بازیکن ارزشمند استقلال بوده، اما از سوى کادر فنى درباره حضور این بازیکن در جمع آبی پوشان پایتخت صحبتی نشده است.

سرپرست جدید باشگاه استقلال درباره اینکه گسترشى‌ها خواهان بازگشت شجاعیان شدند گفت: شجاعیان دوران نقاهت خود را پشت سر می‌گذارد. نیم از طلب باشگاه گسترش فولادتبریز به دلیل انتقال شجاعیان پرداخت شده است و به زودی ۲۰۰ میلیون تومان باقی مانده را پرداخت می‌کنیم.

حضور بازیکنان استقلال در تیم فوتبال امید

او درباره حضور بازیکنان استقلال در تیم فوتبال امید تصریح کرد: برنامه ریزى خاصى روى تیم هاى پایه و آکادمى استقلال داریم و امیدوارم مثل گذشته از خرید بازیکن بى نیاز شویم و حتى بتوانیم بازیکنان را ترانسفر کنیم. قطعا در هفته آینده این کار را انجام می‌دهیم و تیم امید مى تواند تیم ب. استقلال باشد. قطعا قوت تیم امید قوت تیم ماست و مطمئنا ارتباط نزدیکى با آکادمى خواهیم داشت.

او درباره تغییرات در آکادمى استقلال گفت: مشکلات باشگاه آنقدر زیاد است که تا به این لحظه نتوانستم به آکادمى فکر کنم، اما قطعا براى آکادمى برنامه خاص دارم.

آخرین وضعیت الحاجى و نیومایر

فتحى در مورد آخرین وضعیت الحاجى و نیومایر توضیح داد: وینفردشفر نام چند بازیکن خارجى را به ما داده که اسامی الحاجى و نیومایر در بین آن‌ها است. از روز شنبه مذاکرات رسمى را با آن‌ها آغاز مى کنیم تا بتوانیم بر اساس پایه و بودجه باشگاه آن‌ها را جذب کنیم. به شفر اعلام کردم با نوسان بازار ارز به خدمت گرفتن بازیکن خارجى سخت است و شفر هم مربى فهیمى است و قیمت دلار را به خوبى مى داند. در صورتى جذب بازیکن خارجى امکان پذیر است که همه چیز بر اساس قالب و بودجه مشخص باشگاه صورت بگیرد در غیر این صورت از جدب بازیکن خارجى معذور خواهیم بود.

سرپرست باشگاه استقلال گفت: تیام وقتى وارد باشگاه استقلال شد تیام نبود. این بازیکن ۵ - ۶ ماه بازى نکرده بود و باشگاه استقلال و هواداران این قابلیت را داشتند تا تیام را به همه معرفی کنند. سرمربى تیم ما قابلیت این را داشت که تیام را به این سطح برساند تا چند باشگاه خواهان او باشند. مطمئنا با جذب بازیکنان خوب داخلى این توان را داریم تا با ظرفیت هواداران و توان کادرفنى تیام هاى جدیدى را معرفی کنیم تا در رقابت هاى آسیایى موفق باشیم.

او در مورد وضعیت پندار توفیقى در باشگاه استقلال عنوان کرد: هنوز هیچ حکمى را براى نفرات جدید صادر نکردم. فقط مباشرى و رضایى از دوستانم را به باشگاه استقلال آوردم تا امور جارى را در دست داشته باشند و تا به امروز ابلاغ جدیدى را براى هیچ فردى صادر نکردیم. هفته آینده با هم فکرى دوستان افراد واجد شرایط را انتخاب مى کنیم تا کمک دست مدیر عامل و استقلال باشند.

او در مورد اینکه در فضاى مجازى از علاقه وى به رنگ خاصى صحبت هایى مطرح مى شود، خاطرنشان کرد: فقط امیدوارم با کمک همکارانم مشکلات را رفع کنیم. امکان خط زدن خیلى از افراد در باشگاه استقلال وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۰۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
آقای فتحی لطفا استعفا بده !چپاروف از بازیکنای فعلی ایران خیلی بهتر بود پس قرارداد سه ساله هم میبستید مشکلی نداشت نه اینکه بدتر فراریش دادی
آخرین اخبار