معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: اقدامات لازم برای تاسیس شهر جدید تیس در چابهار در حال انجام است و نهایتا تا هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری  در نشست جمع بندی سفر معاونان وزارت راه و شهرسازی در فرمانداری چابهار اظهار داشت: شهر جدید تیس با استاندارد‌های روز شهرسازی و فرهنگ و آداب بومی تاسیس خواهد شد.

وی افزود: ۲۰ درصد زمین‌ها در شهر جدید تیس با کاربری مسکونی برای اسکان جمعیت و ۵۰ درصد آن فضای گردشگری و تفریحی است تا موجب اشتغال و توسعه این منطقه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیاست‌های توسعه‌ای شهر چابهار باید بر اساس جایگاه آن و منطبق با طرح‌های توسعه‌ای سواحل مکران باشد تا بعدا با مشکلات مواجه نشود.

ایزدی بر ساماندهی مناطق حاشیه شهر‌های چابهار و کنارک تاکید کرد و گفت: باید سامانه حمل و نقل و ترانزیت بر اساس توسعه شهر پیش رود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ادامه داد: محدوده حریم چابهار باید در طرح جامع این شهر از بلاتکلیفی خارج و کاربری‌های لازم نیز مشخص شود.

 رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار - زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

سفر معاونین وزیر راه به چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.