افشاگری‌ها نشان از افزایش تنش در حکومت امارات عربی متحده بر سر مشارکت در جنگ یمن دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، گزارش‌های جدید درباره امارات عربی متحده نشان می‌دهد مخالفت‌های فزاینده‌ای در داخل این کشور با مشارکت در جنگ یمن وجود دارد.

این مسئله به ویژه پس از آن آشکارتر شد که اخیرا یک شاهزاده اماراتی به قطر فرار کرد.

نیویورک تایمز به نقل از این شاهزاده نوشت حاکم ابوظبی هنگام وارد کردن امارات به جنگ یمن، با حاکمان شش شیخ نشین دیگر این کشور مشورت نکرده است. این در حالیست که نظامیان حاضر در جنگ بیشتر از شیخ نشین‌های کوچکتر مثل فجیره اعزام و بیشتر از بقیه متحمل تلفات شده اند.

این شاهزاده فراری به نیویورک تایمز گفت: شمار تلفات نظامی از شیخ نشین فجیره بیشتر از بقیه جا‌ها بوده است. این شاهزاده همچنین ابوظبی را به پنهانکاری درباره رقم واقعی کشته‌ها متهم می‌کند.  

محمد علی کارتر، روزنامه نگار و مفسر سیاسی گفت: پس از تلاش مذبوحانه و کاملا فاجعه آمیز امارات عربی متحده و متحدانش برای اشغال شهر بندری حدیده یمن، نقشه‌ای که به طور کامل شکست خورد، احتمالا آن‌ها مجبور به مذاکره شده اند تا راهی برای خروج از این آبروریزی برای خود پیدا کنند. کاملا روشن است که ائتلاف امارات و عربستان سعودی قادر به پیروزی در جنگ یمن نیست.  

افشاگری‌های این شاهزاده اماراتی فقط درباره جنگ یمن نیست بلکه ابعادی از فساد گسترده در این کشور را نیز نشان می‌دهد. این مسئله می‌تواند بلندپروازی‌های منطقه‌ای امارات را به خطر بیندازد که نه فقط شامل جنگ یمن می‌شود، بلکه برنامه‌های این کشور را نیز برای گسترش نفوذش در شمال آفریقا در بر می‌گیرد.

این شاهزاده اماراتی در مصاحبه با نیویورک تایمز حاکمان امارات را به باجگیری و پولشویی متهم می‌کند.

او همچنین تاکید کرد دستگاه‌های اطلاعاتی امارات عربی متحده بر او فشار آورده اند تا ده‌ها میلیون دلار را از طرف آن‌ها به افرادی که او نمی‌شناخت، در کشور‌های دیگر منتقل کند. این کار برخلاف قانون امارات و قانون بین المللی علیه پولشویی بود.  

محمد علی کارتر گفت: با وجود اینکه امارات عربی متحده، عربستان سعودی و دیگر حکومت‌های دیکتاتوری عربی ذخایر ارزی فراوانی برای ادامه جنگ یمن دارند، اما در نهایت ادامه این وضع غیرممکن می‌شود و همین مسئله برخی عناصر در امارات عربی متحده و عربستان سعودی را مجبور می‌کند تا مداخله کنند و جلوی ادامه این وضع را بگیرند. باید توجه داشت جنگ یمن از نظر مالی و جانی هزینه زیادی را بر امارات عربی متحده تحمیل کرده است و حتی باعث شده است تا امارات و دیگر متحدانش در جنگ یمن به جنگ‌های دیگر منطقه‌ای نیز وارد شوند. در هر حال حاکمان امارات باید به مردم خود پاسخ دهند که چرا وارد جنگ بی حاصل و پرهزینه یمن شدند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار