مدیرعامل شرکت توانیر گفت:شبکه برق ایران از شبکه‌های بزرگ جهان محسوب می‌شود و کشور ما یکی از قوی‌ترین صنایع برق دنیا را دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  ، آرش کردی ظهر امروز در مراسم افتتاح پست برق شهید سامعی یزد از صنعت برق به عنوان یکی از صنایع فاخر کشور یاد کرد و اظهار داشت: شبکه برق ایران از شبکه‌های بزرگ جهان محسوب می‌شود و کشور ما یکی از قوی‌ترین صنایع برق دنیا را دارد.

وی افزود: البته به طور قطع ضعف‌هایی نیز وجود دارد، اما به مدد تجربه و دانش متخصصان می‌توان این ضعف‌ها را پشت سر گذاشت.

کردی تاکید کرد: کشور ما اکنون در کنار تولید و توسعه صنعت برق ، یک نیاز اساسی در بحث مصرف دارد و آن مدیریت مصرف برق و صرفه جویی است و اگر این مهم اتفاق بیفتد، به راحتی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.


بیشتر بخوانید : روش مصرف آب را باید تغییر دهیم


مدیرعامل شرکت توانیر از پست برق شهید سامعی به عنوان یکی از پروژه‌های خوب صنعت برق کشور یاد کرد و بیان داشت: این پروژه نوید آینده‌ای خوب در عرصه برق کشور را می‌دهد.

کردی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان تولید برق در کشور عنوان کرد: به ازای هر یک مگاوات ظرفیتی که تاکنون در نیروگاه‌های کشور احداث شده، ۵.۳ برابر ظرفیت در شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع ایجاد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اگر این تعادل به هم بخورد در مباحث تخصصی در حوزه انتقال و تولید و شبکه توزیع با مشکل مواجه می‌شویم همچنانکه در همین استان یزد طی چند سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که البته خوشبختانه برطرف شد.

یزد از پایدارترین شبکه‌های تولید و توزیع برق در کشور

کردی از صنعت برق استان یزد به عنوان یکی از پایدارترین شبکه‌های تولید و توزیع برق در کشور یاد کرد و افزود: استان یزد از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است که این مهم در دستور کار استان و شرکت توانیر قرار دارد.

انتهای پیام/ف

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.