رویکرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توسعه ظرفیت‌های مازندران برای حل مسئله اشتغال، تولید و افزایش سرانه‌های تولید و درآمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان جویبار گفت: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد است که با افزایش سرعت کار در امور به افزایش بهره روی در تولید دست پیدا کنیم.

وی افزود: رویکرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توسعه ظرفیت‌های برای حل مسئله اشتغال، تولید و افزایش سرانه‌های تولید و درآمد است.

یخکشی گفت: تولید ناخالص استان اکنون ۵۰ هزار میلیارد تومان که با توجه به جمعیت استان سرانه درآمد ناخالص نیز ۱۲ میلیون تومان برای هر نفر است که با این سطح از سرانه نمی‌توان مشکل اشتغال در استان را رفع کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه ۳ میلیارد دلار صادرات در استان هدف‌گذاری شده است، افزود: سیاست افزایش صادرات به ۳ میلیارد دلار و افزایش درآمد خالص دولتی از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان ازجمله سیاست‌های مثبتی است که باید در طول ۵ سال آینده به آن برسیم.

وی گفت: این سیاست‌ها جز با اقتصاد مقاومتی، صادرات و افزایش بهره‌وری تولید، استفاده از منابع و ظرفیت‌ها داخلی ممکن نخواهد شد.

وی تأکید کرد: تدوین برنامه، تهیه برش برنامه از سوی دستگاه‌ها و بررسی مشکلات و موانع پیش روی تحقق برنامه‌ها از گام‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

یخکشی شهرستان جویبار را متفاوت از سایر شهرستان‌ها دانست و گفت: جویبار با دارا بودن از ظرفیت دریا، ساحل و زمین‌های کشاورزی مرغوب می‌تواند گام مهم و مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد که نیاز به اراده مردم و همت و تلاش مدیران دارد.
وی از ظهور و بروز ایده‌های جدید در حوزه اقتصادی استقبال کرد و افزود: با فعال کردن گفتگو‌های اجتماعی می‌توان از درون آن ایده‌ها و طرح‌های بسیار کارآمدی در حوزه اقتصادی استخراج کرد.
انتهای پیام/آ

سرانه درآمد ناخالص هر مازندرانی ۱۲ میلیون تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.