مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بر ضرورت شناساندن سنت حسنه وقف در جامعه تأکید کرد.

تعامل دستگاههای فرهنگی قطعا موجب هم افزایی در حوزه فرهنگ می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در نشست خود با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هر قدر دستگاه‌های فرهنگی تعاملات بیشتری داشته و هم‌افزایی کنند؛ می‌توانند مثبت‌تر و بهره‌ورتر عمل کنند.


صفری با اشاره به وضع موجود و توطئه‌های حال حاضر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های اقتصادی گفت: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی همواره توطئه‌های مختلفی را علیه این نظام مقدس انجام داده و اکنون در عرصه اقتصادی وارد این کارزار شده که می‌بایست دستگاه‌های فرهنگی و به خصوص رسانه‌ها در راستای آگاه‌سازی مردم در این زمینه هم افزایی چشمگیری داشته باشند.


وی در ادامه به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه جوانان و نوجوانان اشاره کرده و افزود: دستگاه‌های فرهنگی کشور باید برای این حوزه و قشر مهم و تأثیرگذار در آینده جامعه برنامه مدونی داشته باشند و در این زمینه قطعا اوقاف و امور خیریه با همراهی هیئت امنای مساجد می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب نقش موثری را ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار به طرح‌های اداره کل اوقاف استان زنجان در استفاده از نقش معنوی مساجد و بقاع متبرکه برای تبیین و توجیه نسل جوان اظهار کرد: در همین راستا در طول سال برنامه‌های مستمری اجرایی می‌شود.


حجت‌الاسلام جنتی نیاز روز جامعه را توسعه وقف در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث علمی عنوان کرد و گفت: در این باره با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای از نخبگان حمایت می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در قالب جایزه امام حسین (ع) به 40 نفر از مستعدان و نخبگان زنجانی کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد؛ افزود: بر این اساس طبق هزینه‌های پرداخت شده در تهران از این افراد نخبه حمایت خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین در حوزه استفاده از ظرفیت مساجد نیز نسبت به تدوین برنامه‌های متعدد اقدام شده است.


در ادامه اعضای جلسه به تبیین و چگونگی ترویج وقف توصیه‌هایی مطرح و بر گسترش دامنه رسانه‌ای این موضوع و ارائه پیشنهادات تأکید کردند.


در پایان این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اقدامات مدیرکل و معاونان در حوزه فرهنگ وقف با اهدای لوح تقدیر نمود.

انتهای پیام/ن

 

نشست مدیر کل صدا و سیمای زنجان با مدیر کل اوقاف استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.