شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: «ره باغ طوبی» در جوار حرم مطهررضوی با پیشرفت ۶۰ درصدی در دست اجرا است.

پیشرفت ۶۰ درصدی «ره باغ طوبی» در جوار حرم مطهر رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: در طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، مسیر خیابان‌های شعاعی به سوی حرم مطهر پس از تقاطع شارستان، به شکل راه‌های پیاده سبز (ره باغ ها) ادامه می‌یابد که این فضا‌ها پیوستگی حرکت پیاده از بافت‌های پیرامون به سوی حرم مطهر را توام با بهره‌مندی از یک فضای دلنشین و با طراوت تامین می‌کنند.

وی افزود: نقش و ماموریت در نظرگرفته شده برای این ره باغ‌ها، حفظ تداوم بصری مجموعه حرم مطهر در بافت پیرامون، تقویت پیوند فرهنگی زائران اقصی نقاط کشور، تداوم حرکت ایمن و آسوده عابران پیاده به سوی مجموعه حرم مطهر به ویژه در ایامی که حجم زائر بسیار زیاد است.
 
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: از 8 ره باغ تعبیه شده پیرامون حرم مطهر، سه ره باغ طوبی، رضوان و فردوس در قطاع دو، سه ره باغ نعیم، بهشت و سلام در قطاع سه و دو ره باغ جنان و پردیس در قطاع چهار می‌باشند که مجموعا به طول دو و نیم کیلومتر و عرض متوسط 50 متر چیزی بالغ بر 12 و نیم هکتار به فضای سبز سطح منطقه ثامن و بافت پیرامون حرم مطهر می‌افزاید.

نعمتی با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده در این فضا‌ها افزود:  ره‌باغ طوبی کوتاهترین و کم عرض‌ترین ره باغ طراحی شده در طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی می‌باشد که به عنوان اولین ره باغ در حال اجرا، پیشرفت فیزیکی 60 درصدی داشته و به زودی شاهد بهره برداری ازآن خواهیم بود.

وی گفت: این ره‌باغ فضایی اجتماعی است که اکثر مخاطبین آن را زائرین شهر مشهد و طلاب مدرسه علمیه نواب تشکیل می‌دهند و با بهره‌گیری از طرح باغ راه ایرانی سعی در ارتقاء کیفیت حرکت و عبور امن عابر پیاده دارد و فضایی برای ایجاد تعاملات اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام// ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.