مسئولان اجرای عملیات بازسازی مناطق زلزله زده در کرمانشاه و کرمان اعلام کردند آسیب ندیدن منازل نوسازی شده در زلزله اخیر، نشان داد که موضوع مقاوم سازی در حفظ جان و مال مردم اهمیت بالایی دارد.

آخرین خبر‌ها از عملیات بازسازی مناطق زلزله زدهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛بازوند، استاندار کرمانشاه در برنامه تیتر امشب چهارشنبه شب که به پیگیری روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان اختصاص داشت، با اشاره به زلزله ۵ و ۹ دهم ریشتری هفته گذشته در این استان، تصریح کرد: خوشبختانه به واحد‌های جدید آسیبی نرسید و تلفات جانی نداشتیم، اما حدود ۲۸۰ نفر مجروح شدند و ۱۰۱ خانه نیز آسیب دید که اگرچه بصورت کامل تخریب نشده اند، اما دیگر امنیت کافی ندارند و باید بازسازی شوند.
بازوند افزود: حدود ۸۰۰ خانه نیز نیاز به ترمیم دارند و باید با ادامه هماهنگی‌ها با بنیاد مسکن کار بازسازی آن‌ها را تا پیش از فصل سرما به پایان برسانیم.

بازوند همچنین درباره مشکلات دامداران منطقه، اظهار داشت: با وجود اختصاص اعتبار مورد نیاز برای این امر، متاسفانه بانک‌ها همچنان دو ضامن را برای هر وام طلب می‌کنند.

آخرین خبر‌ها از عملیات بازسازی مناطق زلزله زده

استاندار کرمانشاه افزود: با مذاکراتی که انجام شده، درخواست کرده ایم که با تغییر دستورالعمل، این تضمین بصورت سفته‌های زنجیره‌ای لحاظ شود.

مهدیان، معاون بنیاد مسکن نیز اعلام کرد تا پیش از زمستان همه واحد‌های شهری و روستایی تحویل داده خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه خوشبختانه منازل جدید الاحداث در زلزله اخیر آسیب ندیدند، به آسیب دیدن شماری از خانه‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: در روستا‌ها کارشناسی‌های حدود ۱۲۰ واحد تقریبا تمام شده و مردم می‌توانند تخریب و آواربرداری را آغاز کنند.

آخرین خبر‌ها از عملیات بازسازی مناطق زلزله زده

مهدیان افزود: به مردم نیز اعلام شده که اگر قصد بازسازی و نوسازی منازلشان را دارد، به آن‌ها نیز کمک می‌کنیم و ان شالله تا پیش از فرا رسیدن زمستان ساخت حدود ۲۰۰ واحد مسکونی به پایان می‌رسد.

آخرین خبر‌ها از عملیات بازسازی مناطق زلزله زده

در ادامه این برنامه، سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران کرمان نیز از آسیب ندیدن منازل جدیدالاحداث خبر داد و گفت: متاسفانه منازلی در زلزله اخیر آسیب دیدند که در سال ۶۰ بازسازی شده بودند و این نشان می‌دهد که بحث مقاوم سازی باید جدی‌تر گرفته شود.

سعیدی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها اظهار داشت: متاسفانه سیستم بانکی همچنان مقررات قبلی خود را اجرا می‌کند و تسهیلات در نظر گرفته شده، بطور کامل در نظر گرفته نمی‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران کرمان ادامه داد: امیدواریم که بانک‌ها ضمانتنامه زنجیره‌ای را بپذیرند تا عملیات نوسازی و بازسازی منازل آسیب دیده هرچه زودتر آغاز شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر 

انتهای پیام/

روند عملیات بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.