وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: با تصویب 3هزار و200 میلیارد تومان بودجه در قانون 97، پرداخت وام های چندبرابری به واحدهای تولیدی توسعه صادرات گرا در 6ماهه دوم امسال محقق می شود.

پرداخت وام های چندبرابری به واحدهای تولیدی در 6ماهه دوم امسالبه گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان،محمد شریعتمداری در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه 1هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه سال 97 برای ایجاد مشوق ها پیش بینی شده است، افزود: این بودجه برای صادرکنندگانی که در نمایشگاه های خارجی شرکت می کنند درنظر گرفته شده تا باهزینه کمتری در این نمایشگاه ها شرکت کنند.

وی بااشاره به مشکلات واحدهای تولیدی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده و اخذ مالیات در شرایط سخت افتصادی کنونی فرصت تولید ثروت را از واحدهای تولیدی می گیرد در چنین شرایطی لازم به همکاری ست و مالیات را می توان در فرصت های آینده اخذ کرد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت افزود: ما باید از سیستم منابع بانکی 40 درصد سهم داشته باشیم که این رقم تاکنون فقط 28 درصد است.

وی بااشاره به نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوی افزود: در این استان برخلاف استان های دیگر 95 درصد سرمایه گذاریها در بخش خصوصی صورت میگیرد که این مهم از محاسن ارزشمند اقتصادی استان است و باحمایت های لازم باید این دارایی را حفظ کرد.

شریعتمداری شهرستان تربت حیدریه را نیز در شرایط مطلوب زمین شناسی معرفی کرد و گفت: برخی معادن مهم کشور در این منطقه است، همچنین در بحث تولید زعفران نیز پتانسیل اصلی کشور را درخود دارد.

وی شهرستان تربت حیدریه را به لحاظ صنایع فولاد، نقطه سوق الجیشی راه آهن با عنوان بندر خشک، صنعت ابریشم و سازه های چرمی منطقه مهمی دانست و افزود: توسعه این صنایع نیازمند برنامه های عملیاتی می باشد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین به رشد صادرات بعضی محصولات تولید ملی اشاره کرد و گفت: در بازارچه های مرزی ما دیده شده که بصورت انبوه محصولات ما را خریداری و به کشورهای دیگر منتقل می کنند، این رشد صادرات گاه با نگرانی خروج سرمایه ملی از کشور روبرو می شود.

انتهای پیام// ف.ح

شریعتمداری در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.