رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعضای این کمیته موظف‌اند، به صورت هفتگی از مناطق در معرض آسیب تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز بازدید کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق استان علت تغییر کاربری‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز، پاس‌کاری اداره‌های متولی برای نظارت و برخورد با تخلفات است.

وی افزود: همین امر سبب شده است برخی سودجویان با استفاده از این خلأ نظارتی و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرای در حاشیه امن و به‌دور از مزاحمت، ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام دهند و به عرصه‌های ملی، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی دست‌اندازی کنند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: به این منظور در بخشنامه‌ای دادستان‌های سراسر استان را ملکف کردیم، گشت‌های بازرسی با حضور نماینده دادستان، نماینده محیط زیست، منابع طبیعی، امور اراضی و امور آب تشکیل دهند.

وی گفت: اعضای این گشت بدون نیاز به تشکیل پرونده در محاکم بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، می‌توانند دستور تخریب ساخت و ساز‌ها در بدو امر را صادر کنند.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: با تشکیل این گشت‌ها ساخت و ساز‌هایی که در حاشیه امن خلا نظارتی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شد، متوقف و سرعت برخورد با متخلفان بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/م

 

گشت های نظارتی با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.