مراسم تجلیل از ۱۷۰ کودک ونوجوان برگزیده مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ارومیه برگزار شد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ امروز همزمان با ولادت امام رضا (ع)، مراسم تجلیل از ۱۷۰ نفر کودک و نوجوان برگزیده مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در محل سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: امسال چهارمین سالی است که جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در آذربایجان غربی با حضور خادمین حرم مطهر آن امام بزرگوار برگزار می‌شود.
زاهدی با اظهار اینکه هر سال جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در کشور و همزمان با آن در استان ما با هدف ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود افزود: رویکرد جشنواره به سمت مطالعه و بررسی کودکان نسبت به وقایع و سبک زندگی حضرت امام رضا (ع) از کودکی تا شهادت می‌باشد همچنین مروری به سفر آن بزرگوار از مدینه تا خراسان را داریم که جایگاه ولایت عهدی امام رضا (ع) را کودکان بررسی می‌کنند و با سبک زندگی آن حضرت آشنا می‌شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان در ادامه سخنان خود، قدمگاه عشق، سبک زندگی امام رضا (ع) و ترویج زندگی ایرانی و اسلامی با تکیه بر فرهنگ رضوی را از محور‌های جشنواره عنوان کرد و اضافه نمود: شرکت کنندگان در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان و عمدتأ اعضای مراکز فرهنگی هنری، کتابخانه‌های ثابت و سیار و پستی کانون، دانش آموزان طرح کانون مدرسه بودند.
زاهدی با اظهار اینکه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ۱۰ بخش شامل پژوهش اعضاء، کتاب سازی، کاردستی، تمبر، کارت پستال، نامه‌ای به امام مهربانی ها، خاطرات زیارت، سرود ویژه کودکان، قصه گویی، پویا نمایی و داستان نویس برگزار شد گفت:در مجموع ۲۵۸ اثر از ۳۶۶ نفر به دبیرخانه جشنواره آذربایجان غربی ارسال شد که امروز از ۱۷۰ نفر کودک و نوجوان برگزیده تجلیل می‌شود.
حجت الاسلام نورانی مبلغ کاروان زیر سایه خورشید نیز در این جشنواره ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: کاروان زیر سایه خورشید پرچم متبرک به حرم آن امام بزگوار را به همراه دارد که توسط خادمان حرم در نقاط مختلف کشور به احتزاز در می‌آید تا عطر و بوی حرم امام رو عطر افشانی کنند  و در چنین روزی کسانی که توان حضور در بارگاه ملکوتی امام مهربانی رو نداشتند از این طریق دلهایشان امام رضایی شود و نایب الزیاره باشند.
در ادامه مراسم از ۱۷۰ کودک و نوجوان برگزیده مرحله استانی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با اهداء جوایز تجلیل شد همچنین از طرف برگزیدگان جشنواره هدایایی از دست سازه‌های کودکان به رسم یادبود به اعضای کاروان زیر سایه خورشید اهداء شد.
انتهای پیام/ح


برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.