برای تفکیک از مبدا باید ضمانت اجرایی داشتمعاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: تفکیک زباله‌ها و پسماندها از مبدأ موجب کاهش هزینه‌ها و همچنین احترام به طبیعت می‌شود.

مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با جمع آوری پسماندها و زباله‌ها در شهر تهران اظهار کرد: وظیفه جمع آوری پسماندها از سطح شهر بر عهده شهرداری است و مردم نیز برای داشتن محیطی سالم، باید در پاکیزه نگهداشتن محیط اطراف خود تلاش و همکاری کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و محیط زیست برای تفکیک زباله‌ها از مبدا باید فرهنگ سازی کنند و علاوه بر فرهنگ سازی باید ضمانت‌های اجرایی داشته باشند، به عنوان مثال انداختن زباله در برخی کشورها جرم محسوب می‌شود، به همین دلیل مردم برای تمییز نگهداشتن محیط تلاش خود را می‌کنند و همچنین به علت نظارت دقیقی که مسئولان شهری در این مورد دارند، کمتر تخلفی صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:پیگیر بحث تفکیک زباله‌ از مبدأ هستیم‌


کتال محسنی گفت: در ایران و بخصوص در شهر تهران به علت کثرت جمعیت باید نظارت بیشتری بر جمع آوری زباله از سطح شهر صورت گیرد.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست در رابطه با جمع آوری زباله حساسیت بسیاری از خود نشان داده است و بر این موضوع تاکید دارد که حتما تفکیک از مبدا انجام شود.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: اگر هر فردی زباله خود را از مبدا تفکیک کند، هم در هزینه صرفه جویی می‌شود و هم به طبیعت احترام گذاشته است که این امر تنها با فرهنگ سازی امکان پذیر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار