کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا خواهان تغییر نظام سیاسی ایران است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نمی کند.

عده‌ای که در داخل کشور برطبل مذاکره با آمریکا می‌کوبند، مزدورند یا درکی از مسئله ندارندسید هادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تحریم های آمریکا علیه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:  آنچه آمریکا برای خودش می خواهد چه در بُعد نظامی، سیاسی، اقتصادی و آزادی بیان برای دیگران نمی خواهد و این سوال مطرح است که چرا آمریکا با ادعای آزادی بیان، رسانه ملی کشوری دیگر را تحریم می کند؟.

وی با بیان اینکه حتی در مسئله آزادی بیان فقط گروهی خاص که سرنوشت آمریکا به دستشان است از آن بهرمند هستند، ادامه داد: مثلا اگر شهروند معمولی آمریکایی بگوید در هولوکاست تجدید نظر کنید به شدت با او برخورد می شود و می گویند خطوط قرمز را زیر پا گذاشته ای.

سید افقهی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشمندان به خاطر اظهار نظر درباره رژیم صهیونیستی از تدریس در دانشگاه و چاپ آثار خود محروم شده اند، گفت: زمانی که آمریکا تحریم های ظالمانه ای را در زمینه اقتصادی، دارو و فناوری علیه ایران اعمال می کند، تعجبی ندارد که رسانه ملی کشورمان را نیز تحریم کند.

کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: آمریکایی ها نه تنها اجازه بهرمندی از آزادی بیان که در منشور سازمان ملل تضمین شده است را به ما نمی دهند بلکه ضد ملت و دولتمردان ما دروغ پردازی می کنند.

وی با اشاره به گزارش اخیر رویترز مبنی بر پشت پرده اظهارات ضد ایرانی اخیر مقامات آمریکایی گفت: آقای پمپئو وزیر خارجه آمریکا و آقای جان بولتون مشاور امنیتی آمریکا با دریافت 200 میلیون دلار از آقای ترامپ، اتاق عملیات "دروغ پردازی" طراحی کرده اند تا با تحریف حقایق مردم را نسبت به مسئولین بدبین کنند.

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: آمریکا خواهان تغییر نظام سیاسی ایران است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نمی کند. مردم و مسئولین باید در مقابل تحریم ها متحد باشند و آن را با شکست مواجه سازند.

سیدافقهی با اشاره به اینکه آمریکا هر تحریمی که پیش از برجام و پس از برجام وضع کرده را لغو نکرده است و این حقیقت آمریکاست!، در پایان خاطر نشان کرد: کشوری خوش خدمت تر از عربستان سعودی برای آمریکا وجود ندارد، اما آقای ترامپ خطاب به بن سلمان گفت شما برای ما فقط ارزش گاو شیرده را دارید و اگر تحت حمایت ما نباشید بیش از دو هفته دوام نمی آورید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار