مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مردم بیماری کریمه کنگو را جدی بگیرند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان به لحاظ بیماری تب کریمه کنگو پاک است، گفت: با توجه به تدام گرمای هوا و افزایش فعالیت کنه ها، مردم این بیماری را جدی بگیرند.


وی افزود: عدم وجود این بیماری به این معنا نیست که از گزند این بیماری مصون خواهیم بود و مردم باید گوشت قرمز مورد نیاز خود را از قصابی‌ها تهیه کنند و از کشتار دام در منازل و یا تهیه گوشت از قصابان خانگی خودداری کنند.


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی هفتمین سال متوالی است که به لحاظ این بیماری پاک است که عدم وجود این بیماری مرهون زحمات پرسنل دامپزشکی است.


اصغرزاده از سمپاشی دام ها، نظارت بر کشتارگاه ها، کنترل حمل و نقل دام‌ها و آموزش و اطلاع رسانی به عنوان مهمترین فعالیت‌های دامپزشکی در پیشگیری از این بیماری برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری ۴۰۷ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام‌ها علیه کنه ناقل بیماری تب کریمه کنگو سمپاشی شده است.


وی گفت: خطر انتقال این بیماری از دام به انسان در فصول گرم سال است از این رو شهروندان نسبت به رعایت مسایل بهداشتی و توجه به هشدار‌های دامپزشکی توجه نمایند.
انتهای پیام/ب


سم پاشی ۴۰۷ هزار راس دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.