رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در ۴ ماه گذشته، آمار فوتی‌های تصادفات برون شهری، ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرهنگ جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این که ۱۳ هزار کیلومتر راه مواصلاتی در استان وجود دارد گفت: در ۴ ماه گذشته از ۱۶۶ تصادف جاده ای، ۲۰۱ نفر فوت شده و بیشترین فوتی‌های تصادفات جاده‌ای هم در محور اهر – تبریز بوده است.

به گفته وی، این در حالی است که در ۴ ماه نخست پارسال، ۱۲۱ مورد تصادف جاده‌ای با ۱۶۱ فوتی ثبت شده بود.

رئیس پلیس راه یادآور شد: در ۴ ماه نخست پارسال حدود ۶۹ میلیون و ۳۷۸ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده که این میزان در ۴ ماه نخست امسال به ۸۸ میلیون و ۸۹۴ هزار تردد افزایش یافته است.

به گفته سرهنگ ناموران بر اساس آمار، در تصادفات جاده‌ای امسال، ۱۱۵ نفر در صحنه فوت شده و ۸۷ نفر در مسیر انتقال به بیمارستان و یا در بیمارستان فوت کرده اند که ۸۳ مرد و ۱۷ درصد زن بوده اند.

وی همچنین گفت: خودرو‌های پژو با ۷۰ فوتی، پراید با ۳۶، وانت با ۳۱ و دیگر خودرو‌ها با ۸ فوتی، به ترتیب بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان عمده‌ترین علل تصادفات جاده‌ای را استفاده از تلفن همراه، نبستن کمر بند ایمنی و خواب آلودگی راننده‌ها اعلام کرده و گفته: با توجه به این موارد، باید برای فرهنگ سازی گسترده در رانندگی، بسیج شویم.

سرهنگ ناموران به بهبود و آسفالت ریزی راه‌های روستایی هم اشاره کرده و گفته: با آسفالت ریزی راه‌های روستایی، برخی رانندگان، با سرعت بالا در این راه‌ها تردد می‌کنند که این موضوع هم به نوبه خود در افزایش آمار مرگ و میر و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای موثر است و به یقین با فرهنگ سازی برای رانندگی بی خطر و کم خطر، نه تنها امنیت راننده‌ها و سرنشینان خورو‌ها تامین می‌شود، بلکه همگان با ایمنی و آسایش بیشتر در جاده‌ها تردد می‌کنند.

وی در ادامه از راه اندازی قرارگاه کاهش تلفات رانندگی در استان خبر داده و گفته: این قرارگاه دو ماه است راه اندازی شده و هر ۱۰ روز یک بار فعال شده و در آن وضع جاده‌ها بررسی می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

تردد  ۸۸ میلیون و ۸۹۴ هزار خودرو دراستان آذربایجان شرقی

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.