مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص یافته است.

اصغر سلیمان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: عملیات اجرایی چهار طرح مهار آب های مرزی استان در دولت تدبیر و امید شتاب گرفته و امسال به بهره برداری می رسد.

این طرح ها شبکه پایاب سد خدا آفرین مغان ، سد احمد بیگلو مشگین شهر ، سد عمارت گرمی و سد تازه کند گرمی است که منابع مورد نیاز آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و هم اکنون چهار هزار نفر در آنها مشغول بکار هستند.

وی بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خدا آفرین افزون بر 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود و پیش بینی شده تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.


وی پیشرفت فیزیکی این طرح را 55 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هزار و 500 نفر در این سد مشغول به کار هستند و پیمانکاران هم در تسریع عملیات اجرایی این طرح فعال می باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی هم بیان کرد: این سد با ظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب نقش مهمی را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.

سلیمان زاده بیان کرد : یکی دیگر از سدهای مرزی استان که در بهترین مکان ایجاد شده و جزو بهترین سدها به لحاظ کیفیت بالای آب محسوب می شود سد تازه کند گرمی مغان است که هم اکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.
وی گفت: برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع

مهار آب های مرزی استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.