براساس اعلام دولت آمریکا بیش از ۴۶۰ نفر از مهاجران غیرقانونی احتمالا بدون کودکانشان از این کشور اخراج شده‌اند.

تایم: بیش از 460 مهاجر غیرقانونی بدون کودکانشان از آمریکا اخراج شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تایم، دولت آمریکا اعلام کرد بیش از 460 نفر از مهاجران غیرقانونی که توسط دولت در مرزهای جنوبی این کشور از کودکانشان جدا شدند، احتمالا بدون کودکان خود از این کشور اخراج شده‌اند.

براساس گزارش وضعیت، که توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و وزارت دادگستری این کشور چند روز پیش منتشر شد، از مجموع 2 هزار و 551 کودک 5 ساله یا بزرگتر که براساس قانون «تحمل صفر» دولت ترامپ از والدین خود جدا شدند، هزار و 187 نفر به والدین خود برگردانده شده یا به افراد قیم سپرده شدند.

این آمارها تنها چند روز پیش از ضرب الاجل 26 جولای دادگاه کالیفرنیا به دولت آمریکا برای بازگرداندن کودکان مهاجر به آغوش خانواده‌هایشان منتشر شده است.  در حالی که چند روز بیشتر به اتمام مهلت قانونی باقی نمانده، هنوز روند بازگرداندن کودکان به والدین ناتمام مانده است. 

قاضی دادگاهی در آمریکا به دولت ترامپ دستور داد که تمامی کودکان 5 ساله و بزرگتر را تا روز پنجشنبه به والدینشان برگرداند. مهلت برگرداندن کودکان مهاجر زیر 5 سال به والدینشان براساس دستور دادگاه 10 جولای اعلام شده بود که دولت این مهلت قانونی را از دست داده است. براساس گزارش تایم در دادگاه مربوط به موضوع مهاجران، پرونده 463 بزرگسال را که دیگر در خاک آمریکا حضور ندارند، همچنان تحت بررسی است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا که از دولت ترامپ برای جداکردن کودکان مهاجر از والدینشان شکایتی را مطرح کرده، از دولت خواسته تا فهرستی از والدینی که از آمریکا اخراج شدند و نیر فهرستی از والدینی که از بازداشت سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا آزاد شده‌اند را ارائه دهد.  دادستان‌های وزارت داگستری آمریکا اعلام کردند آنها همچنان بررسی این پرونده‌ها را ادامه می‌دهند و قصد دارند به زودی اطلاعات به روز شده‌ای را درباره دو گروه از والدین مذکور را ارائه دهند.

گفته می‌شود 130 نفر از والدین مهاجران از بازگرداندن کودکانشان صرف نظر کردند و تصمیم گرفتند تا کودکانشان را به خانواده‌هایی در آمریکا بسپارند زیرا اغلب بر این باور هستند که این اقدام ممکن است زندگی بهتری را برای کودک آنها به همراه داشته باشد. در مجموع یک هزار و 600 مهاجر واجد شرایط برای برگرداندن کودکانشان اعلام شدند و بیش از 900 نفر نیز هنوز شرایط بازگرداندن کودکانشان را نداشته یا تحت بررسی‌های بیشتر به این منظور بوده‌اند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده داد که از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا جلوگیری خواهد کرد. وی با استفاده از سیاست ضدمهاجرتی جدید خود موسوم به «تحمل صفر» خانواده های مهاجر را نزدیک مرز مکزیک از کودکان آنها جدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار