معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: داروی والزارتان تولیدی هفت شرکت از داروخانه‌های شهرستان فسا جمع آوری شده است.

به گزارشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم بهمنیار معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه داروی والزارتان تولیدی هفت شرکت داروسازی است و جمع آوری این دارو با همکاری داروخانه‌های شهرستان فسا انجام شده، بیان کرد: بیمارانی که داروی والزارتان مصرف می‌کنند برای تغییر دارو باید به پزشک یا داروساز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: این دارو برای کنترل فشارخون و پیشگیری از نارسایی قلبی تجویز می‌شودکه با توجه به گزارش جمع آوری داروی والزارتان از بازار دارویی ۲۳ کشور اتحادیه اروپا و بررسی‌های انجام شده، در سطح آژانس‌ها، دستگاه‌های نظارتی بین المللی، احراز مشکل کیفی و وجود ناخالصی پیش بینی نشده در ماده اولیه تولیدی والزارتان شرکت Zhejiang Huahai کشور چین، این دارو از سطح داروخانه‌ها جمع آوری شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه داروی اغلب شرکت‌های تولیدی ایران از سلامت کافی برخوردار بوده، و با توجه به اطلاع رسانی به داروخانه ها، موارد ناسالم جمع آوری شده، افزود: جمع آوری داروی ضد فشار خون والزارتان تولیدی شرکت‌های داروپخش، اوه سینا، حکیم، جالینوس، ابوریحان، پورسینا و شرکت داروسازی دکترعبیدی، از داروخانه‌ها جمع آوری شده است.

بهمنیار ادادمه داد: بررسی منظم دارو‌ها و جمع آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تامین سلامت دارویی کشور‌ها است و در مورد داروی والزارتان نیز مصرف کنندگان می‌توانند بدون نگرانی، داروی جایگزین خود را از داروخانه‌ها خریداری کنند.
انتهای پیام/ت

داروی والزارتان در شهرستان فسا جمع آوری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.