رئیس جمهور افغانستان در نشستی با مسئولین این کشور، بر فراهم آوری تسهیلات ازم برای بازگشت مهاجرین تاکید کرد.

تاکید «اشرف غنی» بر فراهم آوری تسهیلات لازم برای بازگشت مهاجرینبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان در نشستی با مسئولین این کشور، بر فراهم آوری تسهیلات ازم برای بازگشت مهاجرین تاکید کرد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: باید از وضعیت مهاجرین افغان تصویر واضح وجود داشته باشد تا بر اساس آن، به مشکلات و خواسته های اساسی آنها رسیدگی شود. وی همچنین بر رسیدگی به کودکان بی سرپرست و زنان بازگشت کننده تاکید کرد.

اشرف غنی تصریح کرد که وزارت اقتصاد با انجیوها هماهنگی خوبی را ایجاد نماید تا بر اساس تفاهم، تسهیلات لازم برای بازگشت کنند‌گان روی دست گرفته شود. رئیس جمهور افغانستان افزود که سهولت های لازم برای توزیع تذکره و موضوع سند تحصیلی بازگشت کنند‌گان نیز باید ایجاد گردد.

وی دستور داد تا نهادهای مرتبط، مانند وزارت تحصیلات عالی، معارف و اداره ثبت احوال نفوس هماهنگی خوبی را ایجاد نمایند و به مشکلات مهاجرین در زمان برگشت رسیدگی شود.

اشرف غنی گفت: در میدان هوایی/ فرودگاه بین المللی حامد کرزی محل واحد برای پذیرایی از مهاجرین در نظر گرفته شود و خدمات به موقع برای آنان صورت گیرد. وی به وزارت خارجه دستور داد تا با سفارتخانه های افغانستان صحبت‌شود و از تجارب موفق آنها در این خصوص استفاده صورت گیرد.

گفتنی است که افغانستان یکی از کشورهایی است که بیشتری تعداد مهاجر در سرتاسر دنیا را دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.