معاون استانداری فارس گفت: ساختار سازمانی ستاد استانی حفاظت و احیای تالاب‌های فارس پس از بررسی تعیین و برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عنایت الله رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در حاشیه کارگروه احیای تالاب‌های فارس، گفت: این ساختار سازمانی متشکل از رئیس، جانشین، دبیر و سه کارگروه شامل کارگروه کمیته‌های محلی، کارگروه راهبردی و کارگروه تلفیق و برنامه ریزی است.

وی افزود: هر کدام از این کارگروه‌ها نیز زیر مجموعه‌هایی دارند تا آن‌ها بتوانند مواردی را که مد نظر است تدوین و عملیاتی کنند.

رحیمی ادامه داد: چهار کمیته زیر مجموعه کمیته‌های محلی است که شامل کمیته محلی تالاب کافتر (اقلید)، کمیته محلی تالاب‌های حوزه شهرستان شیراز مانند مهارلو، ارژن و هفت برم، کمیته محلی تالاب بختگان که شامل طشک، کمجان و بختگان (نی ریز) و کمیته محلی تالاب پریشان (کازرون) می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: در زیرگروه کارگروه راهبردی نیز سه کمیته فعالیت خواهد داشت که شامل کمیته تخصصی آب، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، زمین شناسی و اقلیمی، کمیته تخصصی امور اقتصادی و کمیته تخصصی فرهنگی اجتماعی، آموزشی و پژوهشی است.

وی اظهار داشت: در زیرمجموعه کارگروه تلفیق و برنامه ریزی نیز کمیته تخصصی تلفیق، برنامه ریزی و بودجه را تعریف کرده ایم تا بتوانیم در زمینه مباحث زیست محیطی و حفاظت از تالاب‌ها و احیای آن‌ها گام‌هایی برداریم.

رحیمی، در مورد اهداف اصلی ستاد احیای تالاب‌های فارس هم گفت: این ستاد چهار هدف اصلی را دنبال می‌کند که شامل استقرار مدیریت زیست بومی با جلب مشارکت تمام ذینفعان و با در نظر گرفتن قابلیت‌های موجود اعم از دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی، دانشگاهی و جوامع بومی است.

او بیان داشت: این ستاد با تاکید بر مشارکت بهره برداران، جوامع همجوار و محلی در پی یافتن راهکار‌های عملی برای حل مشکلات تالاب هاست و با در نظر گرفتن این موارد، تصمیم‌های خود را اتخاذ و آن‌ها را عملیاتی می‌کند.

وی افزود: از دیگر اهداف این ستاد می‌توان به تدوین برنامه برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس با هدف حفاظت از تالاب‌ها در کنار بهبود شرایط جوامع انسانی از طریق بهره برداری پایدار و استفاده از سرمایه اجتماعی استان در حل مناقشات آب و مدیریت مصرف آب اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساختار این ستاد یک ساختار کاملا غیر متمرکز است که مشکلات، نیاز‌ها و پیشنهاد‌ها در فرمانداری‌ها تبدیل به برنامه می‌شود و پس از بررسی‌های علمی توسط ستاد مرکزی مجددا برای اجرا به فرمانداری‌ها و جوامع مجلی ارجاع داده می‌شود.
انتهای پیام/ر

احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار