مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان از اعزام 700 دانشجوی جهادگر در قالب 35 گروه‌ جهادی به مناطق محروم در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن شهریاری، مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان بی‌توجهی‌ها را دلیل بوجود آمدن محرومیت‌های زیاد در برخی مناطق عنوان کرد و بیان داشت: گروه‌های جهادی در مناطق محروم برنامه‌های متفاوت عمرانی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی و مهارتی در این مناطق انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 32 گروه جهادی خوزستان به مناطق محروم اعزام شدند، تصریح کرد: در سال جاری 35 گروه جهادی سازماندهی شده‌ با 700 دانشجوی جهادگر متشکل از خواهران و برادران به منطق محروم استان اعزام خواهند شد.

شهریاری اذعان داشت: تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که هر گروه باید یک عرصه را برای خود مشخص و در همان منطقه به مدت 4 سال فعالیت نماید و هر گروه جهادی 2 عرصه را برای فصل گرم و فصل سرد سال انتخاب می‌کنند، همچنین اردوهای جهادی در تابستان 10 روزه هستند و بین 2 ترم تحصیلی گروه‌ها برای تکمیل کار اعزام خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان اظهار کرد: محل ثبت‌نام برای جهادگران، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی در سراسر استان است و هر کسی که بتواند کمک کند را ثبت نام می نماییم و بستر برای همکاری تمام اقشار جامعه فراهم است و اعزام گروه‌ها به طور معمول از 15 شهریور آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در فصل تابستان گروه‌های جهادی به مناطق سردسیر استان اعزام می‌شوند، اما درحال حاضر در شرق خوزستان منطقه سوسن شرقی و در غرب و جنوب غرب استان روستاهای صیداویه آبادان و روستا‌های سوره خرمشهر در اولویت هستند.

بهمن شهریاری با بیان اینکه گروه‌های جهادی حمایت مالی خاصی دریافت نمی‌کنند، بیان داشت: امسال معاون سیاسی استاندار قول کمک به ما را داد که امیدواریم محقق شود، ضمن اینکه امسال تنها سالی است که دولت به ما چنین قولی داده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان علوم پزشکی خدمات رایگان مشاوره درمانی و بهداشتی به ارائه می دهند اذعان کرد: تیم پزشکی ما متشکل از 8 تا 10 پزشک متخصص در مدارس شبانه‌ روزی مستقر می‌شوند و ویزیت رایگان و توزیع داروی رایگان انجام می‌دهند. کارهای خدماتی بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. متاسفانه در این مناطق فقر آموزش و بهداشت وجود دارد و شبکه‌های بهداشت چندان فعال نیستند و مردم در روستاها و حاشیه شهر در حداقل‌های بهداشتی مانده‌اند.

وی به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر "کار جهادی تا پایان محرومیت"، اشاره کرد و گفت: دانشجویان جهادگر نیز از انجام خدمات بی‌منت به نیازمندان بهره زیادی می‌برند و این کار هجرت از خود است.

انتهای پیام/گ

مناطق محروم میزبان گروه های جهادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار