رئیس‌جمهور روسیه دستور ساخت پل اتصالی از جزیره ساخالین در شرق دور به بخش اصلی این کشور را صادر کرد.

پوتین دستور ساخت بزرگترین پل جهان را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دستور ساخت پل اتصالی از جزیره ساخالین در شرق دور این کشور با بخش اصلی روسیه را صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در نشستی با حضور فرماندار جزیره ساخالین اعلام کرد: دهه‌هاست که موضوع ساخت پلی که جزیره ساخالین را به بخش‌های اصلی روسیه متصل کند مورد بحث قرار گرفته است. ساخت این پل مدتها رویای مردم ساخالین بوده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین یادآور شد ساخت این پل زندگی را برای مردم آسانتر خواهد کرد. پوتین در این باره گفت: در نتیجه شما می‌توانید در هر زمانی در سال و در هر شرایط آب و هوایی رفت و آمد کنید.

جزیره ساخالین تنها بخش باقی مانده از روسیه است که فاقد ارتباط زمینی با بخش اصلی این کشور است. شبه جزیره کریمه نیز در ماه می با ساخت بزرگترین پل اروپا به روسیه متصل شد. گفته می‌شود ساخت پل اتصالی به جزیره ساخالین بسیار هزینه‌بر خواهد بود. این پل 580 کیلومتر طول خواهد داشت و پروژه ساخت آن مستلزم ساخت سه پل اصلی و بیش از 10 طاق است که هزینه‌ ساخت آن‌ها حدود چندین میلیارد دلار خواهد شد.

جمعیت ساکنان جزیره ساخالین در طول 25 سال گذشته، به دلیل دورافتادگی و فقدان راه‌های ارتباطی مناسب با بخش اصلی کشور، بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار