به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ بر اساس یک نظرسنجی که اواخر خرداد ماه امسال در مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما اجرا شد، ۹۰.۹ درصد از خردسالان، بهار امسال از تلویزیون برای برای پُرکردن اوقات فراغت خود بهره برده اند. بر اساس این نظر سنجی که از ۱۱۱۳ نفر از خردسالان ۴ تا ۵ سال ساکن مراکز استانهای کشور انجام شد این افراد به طور میانگین ۳ ساعت و ۳۶ دقیقه پای تلویزیون نشسته اند.
همچنین این نظرسنجی نشان داد ۸۸.۳ درصد از این گروه سنی، برنامههای ویژه گروه سنی خود را در تلویزیون دنبال کرده اند و ۵۸.۶ درصد از آنان علاقهمند به تماشای برنامههای مخصوص بزرگسالان بوده اند و همراه خانواده، سریالها و مستندهای شبکههای مختلف را تماشا کرده اند.
تمرکز پرسشگران مرکز پژوهش و سنجش افکار روی ساعت تماشای تلویزیون در این گروه سنی نیز نشان داد، بین ساعتهای ۱۰ تا ۱۲ صبح و ۴ تا ۶ عصر تلویزیون بیشترین مخاطب را در میان خردسالان داشته است.
بر اساس این گزارش، شبکههای دو با برنامههای "خاله شادونه" "ماهیهای بادکنکی" و"یادگاریهای مادربزرگ"؛ پویا با برنامههایی مانند "مل مل"، "حیوانات ماشینی "، و "نقاشی نقاشی" و قرآن با برنامه"نوگلان قرآنی" بیشترین مخاطبان را در میان گروه سنی ۴ تا ۵ سال داشته اند.
انتهای پیام/