رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی واگذاری کارت بازرگانی به دیگری را تخلف اعلام کرد و گفت: در صورت احراز این تخلف طبق اصلاحیه تبصره ۴ بند ۳ آیین نامه اجرایی، کارت تعلیق یا ابطال می‌شود.

حسین محمد جانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، گفت : با اعلام اینکه ۸۵۷ کارت بازرگانی در آذربایجان غربی در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارد اضافه کرد:در سه ماه اول سال ۹۷، ۴۶ کارت بازرگانی صادر و ۱۱۰ کارت تمدید شد که بیشترین درخواست مربوط به ارومیه، ماکو، خوی و میاندوآب بود.
وی افزود: طبق اصلاحیه تبصره (۳) بند (۲) سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده کارت بازرگانی برای سال اول ۵۰۰ هزار دلار و برای سال دوم ۲ میلیون دلار تعیین می‌شود. واحد‌های تولیدی دارای مجوز صنعتی (از قبیل: پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، گواهی فعالیت صنعتی و کارت شناسایی) از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا عناوین مشابه آن از سایر وزارت خانه ها، سازمان‌ها و همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های قانونی صرفاً برای تامین نیاز تولیدی خود از شمول این تبصره مستثنی می‌باشند.
محمد جانی از آغاز پایش و بررسی کارت‌های بازرگانی در استان خبر دادوگفت:در قالب این برنامه هم کارت بازرگانی دارندگان فعلی و هم درخواست‌های جدید به منظور نظارت بهینه و هوشمند پایش خواهند شد.

انتهای پیام / س خ

ممنوعیت  واگذاری  کارت بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.