پروسه بررسی لایحه حمایت از کودکان در صحن علنی طولانی می شوددبیر کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: پروسه بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در صحن علنی مجلس طولانی خواهد شد.

جلیل رحیمی جهان‌ آبادی دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان(سه‌شنبه دوم مرداد ماه سال جاری) در صحن علنی مجلس، به تصویب نمایندگان رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: قرار بود که موضوع بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان به اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی سپرده شود و با تبدیل لایحه به اصل هشتاد و پنجی، اختیارات قانونگذاری مجلس برای  تصویب نهایی لایحه به اعضای کمیسیون فوق واگذار شود که نمایندگان در صحن علنی با این مسئله مخالفت کردند.

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت نمایندگان، موضوع لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان همچنان توسط نمایندگان در صحن علنی بررسی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جان کودکان، قربانی خاک خوردن لایحه حمایت از حقوق کودکان در مجلس + تصاویر


رحیمی جهان آبادی یادآور شد:تسریع در تصویب  لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است و پیشنهاد بررسی و تصویب نهایی آن نیز به همین دلیل مطرح شده بود که متاسفانه نمایندگان در صحن علنی با آن مخالفت کردند.

وی همچنین اضافه کرد: علت مخالفت نمایندگان با مسئله واگذاری بررسی و تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان این است که بر اساس آئین نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی،اختیارات قانونی نمایندگان در صحن علنی قابل واگذاری به اعضای کمیسیون‌ها نیست.

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پروسه بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در صحن علنی مجلس طولانی خواهد شد و پردازش به صورت فوریتی به این لایحه، جزء اختیارات هیئت رئیسه قرار دارد.


بیشتر بخوانید: اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اطفال و نوجوانان در دیوان عالی کشور


رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: امیدواریم که اعضای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی با جدیت بیشتری موضوع تاکید بر به تصویب رسیدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار بدهند.

گفتنی است که 222 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه(سه شنبه دوم مرداد ماه)، با 158 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار