رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت:۹ فقره وقف در طبس در راستای زیارت امام رضا (ع) است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت‌الاسلام خدایی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس صبح امروز در بازدید از موقوفات شهرستان طبس گفت:در حوزه اوقاف شهرستان طبس بیش از 800 فقره موقوفه با سه هزار و 300 رقبه وجود دارد که همه این موقوفات از طرف واقفین دارای نیات جهات خاص و منحصر به فرد خودش بوده است.

 

وی افزود:از بین موقوفات طبس 9 فقره موقوفه وجود دارد که واقفین با دور اندیشی که داشته‌اند نیات و وقف خود را برای امام رضا (ع) تعریف کرده‌اند.

 

حجت الاسلام خدایی گفت:در این راستا موقوفه‌ای به نام حاج مصطفی قلی‌ بیک که حدود 152 سال پیش وقف شده گفته است یک نفر شخص عادل به زیارت مشهد مقدس برود همچنین به نیابت واقف موقوفه عماد الملکی که 55 نیت دارد از جمله یک نیتش گفته از زوار ترجیحاً از مؤمنین  طبسی به زیارت علی‌ ابن موسی الرضا(ع) برود و نایب الزیاره از طرف واقف باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس افزود:موقوفه امیرحسنخانی نیز که از موقوفات شاخص و محوری استان خراسان جنوبی است یک نیتش در راستای زوار و زیارت امام رضا (ع) است.

 

وی بیان کرد:در متن وقف نامه موقوفه محمدحسن طبسی گفته شده برای مترددین  زوار امام رضا(ع) برای تهیه لوازم و پاپوش زوار امام رضا (ع) با توجه به اینکه در رسم قدیم به صورت پیاده و کاروانی سفرمی‌کرده‌اند و زیارت نیابتی و بر زوار و فقرای زوار امام رضا (ع) نیز در متن وقف نامه‌ها اشاره شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس اظهار کرد:در طبس افرادی هستند که حتی برای نخستین بار نیز به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند در این راستا وقف کنندگان جدید می‌توانند وقف زیارت امام رضا (ع) را انجام دهند.

انتهای پیام/غ

بیش از 800 فقره موقوفه در شهرستان طبس

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار