مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: مجموعه فیلم‌های کوتاه معرفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان با عنوان گنجینه آمادای تولید و رونمایی شد.

گنجینه آمادای تولید و رونمایی شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان  درشورای سیاستگذاری رویداد 2018 با اشاره به رونمایی مجموعه فیلم‌های کوتاه گنجینه آمادای افزود: مجموعه فیلم‌های کوتاه معرفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان با عنوان گنجینه آمادای به مناسبت همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ تولید و رونمایی شد.

وی ادامه داد:این مجموعه فیلم‌های کوتاه به مناسبت همدان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ به سفارش اداره ‌کل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان، توسط موسسه هنری رسانه‌ای (نامیرا) تولید شد.

این مسئول اظهار داشت: این مجموعه برای نخستین بار با 41 عنوان موضوع مختلف، با تصاویری زیبا، متفاوت و هنرمندانه، مروری کوتاه بر تمام هنرها و ثروت‌های فرهنگی و تاریخی هگمتانه، پایتخت مادها دارد.

وی با بیان اینکه فرآیند تولید این اثر از اسفندماه سال 96 آغاز و تا اواسط تیرماه 97 به طول انجامید، خاطر نشان کرد: کارگردانی این اثر نیز به صورت گروهی توسط میثم ماه انباری، حمید ارشادی و رضا ینگجه انجام شده است.

مالمیر یادآور شد: این مجموعه حدود 451 لوکیشن مختلف از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان به صورت FULLHD تصویربرداری و با اصلاح رنگ و نور سینمایی تدوین شده است.

وی افزود: این مجموعه شامل عناوینی با تاریخ مادها، شهرهای زیرزمینی، کتیبه‌ها و دستکندها، مشاهیر استان همدان، صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی استان همدان،غذاهای محلی ،سوغات و خوراکی‌های استان همدان، شهرستان‌های استان همدان، موزه‌های استان همدان، غارها و ژئوتوریسم استان همدان ، طبیعت گردی، کوه ها، تالاب‌ها و دشت‌های استان همدان، سراب ها و آبشارهای استان همدان، حیات وحش و محیط زیست استان همدان، کودک و نوجوان در جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، شادی و هیجان، صخره نوردی، اسکی و کوهنوردی در زمستان وهمدان در گذرفصل‌ها است.

مالمیر ادامه داد: این مجموعه در شبکه‌های ملی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و شبکه ریلی و هوایی کشور انتشار داده می‌شود و در قالب یک پک زیبا نیز به سفرای خارجی و گردشگران داخلی و خارجی اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/ج

گنجینه آمادای تولید و رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.