وضعمان در حوزه دارو خوب است/ در خصوصی سازی فقط خوب حرف می‌زنیم/ باید مراقب باشیم تا با تغییر نرخ ارز قاچاق برعکس نشودهاشمی گفت: باید مراقب باشیم با تغییر نرخ ارز قاچاق برعکس و از خارج به داخل نشود.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از سه داروی جدید در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع خصوصی سازی گفت: علی‌رغم آن که در مورد خصوصی سازی حرف می‌زنیم اما عمل ما با گفتارمان متفاوت است و این اشکال بزرگی است که وجود دارد و در جایی که بخش خصوصی واقعی، نه صوری می‌تواند حضور داشته باشند شبه دولتی‌ها، دولتی‌ها و نهادهای دولتی حضور دارند.

وی ادامه داد: در این زمینه مشکل یا از قوانین است یا اجرا، هر چند که در خصوصی سازی قوانین خوبی داریم اما مجری خوب عمل نمی‌کند، در خصوصی سازی خوب حرف زده می‌شود اما در عمل واگذاری به شبه دولتی‌ها انجام می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز از سه داروی جدید رونمایی شد، گفت: به زودی این سه دارو وارد بازار می‌شود و اینکه گفته می‌شود بیش از 90 درصد داروهای ما تولید داخل بوده واقعی است؛ 50 درصد این داروها با ماده اولیه ایرانی تولید می‌شود.

هاشمی ادامه داد: دو داروی رونمایی شده در پیشگیری از عوارض آلرژی و کنترل قند خون تأثیر بسیاری دارد.

وی عنوان کرد:‌ خوشبختانه در حوزه دارو وضعمان خوب است اما باید حواسمان باشد با آنهایی که می‌خواهند سوء استفاده کنند حتما برخورد کنیم به خصوص با تغییر نرخ ارز مراقب باشیم قاچاق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی برعکس نشود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید با کمک رسانه‌ها با عملیات روانی که دشمنان و سود جویان چه در داخل و خارج به دنبال آن هستند، مقابله کنیم ؛ هر مشکلی که باشد مردم بدانند ما آن را عنوان می‌کنیم، اکنون نیز هیچ مشکلی در حوزه واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

در سی قلم دارو، کمبود داریم

هاشمی با بیان اینکه ما مثل همه دنیا سی قلم دارو کمبود داریم، گفت: البته اخیرا 18 قلم کمبود به این تعداد اضافه شده که تلاش می‌کنیم تعداد کمبودها را در مرز قبلی نگه داریم و از بانک مرکزی و وزارت صنعت در بحث ارزی تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد:‌ امیدواریم سازمان برنامه و بودجه مشکلات نقدینگی را به خصوص برای سازمان تأمین اجتماعی حل کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار