قائم مقام رئیس سازمان در امور معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی گفت: 68 نوع ماده معدنی در کشورشناسایی شده که از این تعداد 45 نوع در این استان وجود دارد.

خانم عابد پورقائم مقام رئیس سازمان در امور معادن و صنایع معدنی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با بیان اینکه بیشتر مواد معدنی موجود در استان از نوع سنگ های تزئینی است افزود: آذربایجانغربی علاوه بر سنگهای تزئینی دارای معادن طلا،روی،نقره، جیوه، میکا، تیتان، دولومیت،سنگ نمک،کرومیت،کائولن،گرافیت،زرنیخ و باریت است که شهرستان مهاباد یکی از سه شهر کشور در زمینه دارا بودن بیشترین معدن باریت است ویکی از قطب های  معادن باریت کشوربه شمار میرود. 

وی ادامه داد: استان همچنین با وجود 2 معدن بزرگ طلای کشور31درصد ذخایر طلای کشور را دارد.

عابدپوربا اعلام اینکه کلکسیون سنگ در معاونت امورمعادن و صنایع معدنی سازمان تشکیل شده اضافه کرد:هدف از تشکیل این کلکسیون به نمایش گذاشتن و معرفی پتانسیل معدنی آذربایجانغربی است.

در آذربایجان غربی 230 فقره محدوده دارای پروانه اکتشاف و 460 معدن دارای پروانه بهره برداری با اشتغال زایی  5هزار210 نفر وجود دارد که مقدار تناژ استخراجی معادن فعال 16 میلیون246 هزار تن در سال است.

انتهای پیام/ع

راه اندازی کلکسیون سنگ در آذربایجانغربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.