اصغری گفت: برخی شرکت‌های داروسازی عملکرد سنتی دارند اما این صنعت باید از دانش بشری روز بهره ببرد و در تولید دارو پیشرفت کند.

باید ازمسیر داروسازی سنتی خارج شویم/ شرکت‌های داروسازی، بیمار محور عمل کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم رونمایی از سه داروی جدید در بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانه داروسازی کشور گفت: خوشبختانه این تولیدکننده دارو نه تنها نگاه صنعتی و تولیدی دارد بلکه نگاه آنها بیمار محور است و به دنبال آن هستند که نیاز درمانی جامعه را پاسخگو باشند و نگاهی آینده‌ نگرانه دارند.

وی ادامه داد: توجهی که این شرکت به بیماری‌های غیرواگیر که عامل 80 درصد مرگ‌ومیر در کشور است، نشان می‌دهد که به دنبال تأمین نیاز کشور است و آن را تشخیص داده‌اند، شرکت‌های داروسازی باید نوآورانه، آینده‌نگرانه و بیمار محور عمل کنند.

از بخش خصوصی در داروسازی حمایت می‌کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سازمان غذا و دارو وظیفه خود می‌بیند که از صنعت داروسازی به خصوص آنهایی که با سرمایه‌ خود وارد میدان می‌شود، حمایت کنند.

اصغری تاکید کرد: صنعت داروسازی همراه با پیشرفت، تعاملات بین‌المللی خوبی دارد که می‌تواند الگوی صنایع دیگر کشور باشد، صنعت داروسازی نگاه درستی از نیاز کشور دارد و این موضوع بسیار مهم است.

اصغری عنوان کرد: برخی کارخانه‌ها به صورت سنتی دارو تولید می‌کنند و متاسفانه سالهاست این مسیر را به همان شکل سنتی ادامه می‌دهند، اما این صنعت باید با افزایش همکاری‌های بین‌المللی استفاده از دانش بشری، پیشرفت در تولید دارو سهم بیشتری در بازار دارویی کشور داشته باشند و وزارت بهداشت از این شرکت‌ها حمایت ویژه‌ای خواهد داشت.

نقدینگی و ارز مهمترین مشکل صنعت دارو است

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات صنعت دارو در نقدینگی و تأمین ارز است و ما باید آماده روزهای سخت باشیم، ما با همت تولیدکنندگان دارو می‌توانیم شرایط پیش‌رو با عارضه کمتری بگذرانیم و با توانمندی‌ که از صنعت دارو سراغ داریم، اگر این صنعت توجه لازم را ببیند می‌تواند راه‌حل مناسبی را برای حل مشکلات پیش‌رو پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار