عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در جنگ اقتصادی مماشات قوه قضاییه و دولت با فساد اقتصادی خیانت به کشور است.

عینی*اسکندری///حضور افراد نفوذی و اصحاب فتنه در دولت موجب شده آمریکا برای به زانو درآوردن ایران استوار شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نطق میان دستور خود در نشست امروز خانه ملت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: به خاطر اوضاع خاصی که در کشور حاکم است نمی‌خواهم به گونه‌ای سخن بگویم تا به سطح ناامیدی مردم افزوده شود.

وی افزود: بنای من این نیست که در این نطق خوشبینی‌ها و ساده اندیشی‌های برخی از اعضای دولت را نقد کنم و آنهایی که اقتصاد کشور را با بی‌تدبیری در برابر رفتارها با سخنان آمریکایی‌ها شرطی کردند ملامت کنم. وقت آن نیست که دولت را با خاطر بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های داخلی و اتلاف وقت کشور در چند سال گذشته مورد نکوهش قرار دهم.

دهقان به رفتار برخی از دولتمردان اشاره کرد و تصریح کرد: فرصت سوزی‌ها به خاطر اجرای سیاست‌های غرب زدگان، افراد نفوذی، اصحاب فتنه و اشتباهات گذشته دولت موجب شده است آمریکایی‌ها برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی قدرت گرفته و امروزه جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریمی علیه ایران را به راه بیندازند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: ما اصرار داریم رئیس جمهور و تیم همراهش، خود را برای مقابله با این جنگ مهیا سازند و اگر این گونه که اخیرا از سخنان قابل تقدیر و تحسین برانگیز برخی دولتمردان آشکار شده است دولت عزم خود را برای عبور مردانه در میدان جنگ اقتصادی با دشمن جزم کرده باشد ما به عنوان فرزندان امام(ره) و پیروان رهبری آمده‌ایم همه اشتباهات دولت در سیاست خارجی و داخلی را به فراموشی بسپاریم و خود را برای شکستن منافع دشمن در خدمت دولت قرار دهیم.

وی عدم موفقیت دولت در جنگ اقتصادی را منوط به مواردی دانست و افزود: اولا عناصر اصلی دولت که فرماندهی ستاد جنگ اقتصادی را بر عهده گرفتند باید خود را از بی‌ارادگی نجات دهند چراکه از گفته‌ها و نوشته‌های آمریکایی‌ها به خوبی آشکار می‌شود این جنگ، جنگ اراده‌ها است؛ این‌ها قبل از اینکه بخواهند کشور را از طریق تحریم‌ و فشار اقتصادی دچار آسیب کنند می‌خواهند با جنگ روانی به شکستن اراده مسئولان ایرانی به اهدافشان برسند پس نخستین شرط حضور دولت در این میدان این است که دل مسئولان قرص و محکم باشد.

دهقان افزود: طبیعی است آنهایی که اوایل انقلاب یا در این پنج سال گذشته با روحیات لیبرالی و زندگی‌های اشرافی همواره قهرمان میدان سازش بودند دیگر به درد میدان جنگ نمی‌خورند از ‌آقای رئیس جمهور تقاضا دارم افرادی سالم‌تر، جوان‌تر و با اراده‌تر را برای این میدان برگزینند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه  در جنگ به خائنان رحم نمی‌کنند اضافه کرد: در جنگ اقتصادی مماشات قوه قضاییه و دولت با فساد اقتصادی خیانت به کشور است، امروزه مفسدان اقتصادی فقط اموال مردم را چپاول نمی‌کنند بلکه آنها با غارت اموال مردم امید و اعتماد مردم به آتش می‌کشند و به عنوان ستون پنجم دشمن خواسته آمریکا را برای فشار بیشتر به ملت ایران تشویق می‌کنند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه با تشکیل قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی در مرحله اول با مفسدان دانه درشت برخورد کند و آنهایی که شایسته مجازات هستند را به ستون شهرها آویزان کند زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به شفاف سازی در داخل داریم.

نماینده مردم چناران با اشاره به عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه گفت: اجرای ماده قانون 29 برنامه ششم توسعه مبنی بر اعلام عمومی دریافتی مدیران، رسیدگی به اموال مسئولان و اعاده اموال نامشروع آنها اعتماد مردم به نظام را ارتقا می‌دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تأکید کرد: در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی نباید اطلاعاتی که دشمن برای برنامه ریزی لازم دارد را در اختیارش قرار گیرد؛ ارائه اطلاعات به دشمن خیانت جنگی به حساب می‌آید اگر امروز کسانی اطلاعات مالی کشور و مبادلات ارزی را در اختیار FATF قرار می‌دهند قطعا خائن به کشور هستند. رئیس FATF معاون خزانه داری آمریکا یعنی همان اتاق جنگ آمریکا علیه ایران است.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها صدها کتاب و مقاله برای اینکه چگونه از طریق تحریم و فشار اقتصادی کشور را به زانو دربیاورند به رشته تحریر درآورده‌اند، ما هم برای اینکه در این جنگ اقتصادی پیروز شویم نیاز به طرح و برنامه ریزی داریم.

دهقان اضافه کرد: به برکت تلاش‌های شبانه روزی نخبگان اقتصادی و فرزندان انقلابی کشور طرح‌های برای برون رفت از وضع موجود آماده شده است؛ ما نه تنها از دولت بلکه اگر رئیس جمهور همانگونه که وعده داده است با تدبیر به میدان بیایند و عزم خود را برای اجرای برنامه‌های عملیات نخبگان اقتصادی جذب کند، دیری نپاییده که این تهدیدها به یک فرصت طلایی برای اصلاح اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم چناران به طرح نخبگان برای فروش نفت اشاره کرد و گفت: نخبگان اقتصادی برای فروش نفت از طریق راه اندازی بورس نفت برنامه مفصل داده‌اند امروز زمان آن فرا رسیده است که آرزوی ده‌ها ساله این ملت مبنی بر پرهیز از خام فروشی و تبدیل نفت و گاز کشور به فرآورده محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار