مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان افزود: هم اکنون بیش از ۴۵۰ هزار پرونده و افزون بر ۲۰ میلیون اوراق به صورت مکانیزه و آرشیو الکترونیکی در اداره ثبت اسناد و املاک استان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  بجنورد؛  علی اصغر اسدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان افزود: هم اکنون بیش از ۴۵۰ هزار پرونده و افزون بر ۲۰ میلیون اوراق به صورت مکانیزه و آرشیو الکترونیکی در اداره ثبت اسناد و املاک استان ثبت شده است.
وی شفاف سازی امور در صحت ، دقت و سرعت را از اهداف خدمات از حالت سنتی به حالت مکانیزه در ارائه خدمات ثبت اسناد و املاک بیان کرد و گفت: با پی گیری‌های انجام شده از محل اعتبارات ملی بیش از بک میلیارد تومان اعتبار برای خدمات مکانیزه و سیستم‌های نوین  ابجاد فیبر نوری ، اسکن دفاتر اسناد در اسنان جذب شد.
اسدی با توجه به این که در سال‌های اخیر با بررسی موانع و مشکلات در ارائه خدمات الکترونیک در استان اظهار کرد: انجام خدمات به صورت الکترونیکی و مکانیزه مستلزم ارائه امکانات ، زیر ساخت‌ها و تجهیز نمودن سیستم و همچنین سرعت ارائه خدمات خدمات بهتر به مردم دانست.
وی افزود: هم اکنون دو ایستگاه طرح شمیم با خطای زیر ۳ سانتی متر برای جلوگیری از اشتباهات و اختلافات کمتر و رسیدگی کمتر پرونده‌ها در محاکم قضایی با دستگاه‌های جدید و سیستم نوین در استان ایجاد شده است.
وی با بیان این که بیشترین تراکم مراجعه در ثبت اسناد است، گفت : ارائه خدمات الکترونیکی باعث شد حجم وسیعی از مراجعه مردم کاهش پیدا کند.
مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان گفت: هم اکنون مکانیزه کردن دفاتر املاک در بجنورد و جاجرم به پایان رسیده و تا آخر مرداد ماه جاری کار اسکن دفاتر املاک درمانه و سملقان به اتمام می‌رسد.
وی همچنین افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد استعلامات معاملات دفاتر اسناد رسمی در استان در مدت زمان کمتر از دو روز انجام می‌شود که در مجموع رتبه اول و دوم را بین استان‌های دیگر داشتیم.
وی گفت:: هم اکنون ۱۴ دستگاه روور در استان وجود دارد.
وی با اشاره به این که در بحث فضای اداری با مشکل مواجه هستیم، گفت:  به خاطر متمرکز نشدن رونق اقتصادی در یک جا، کاهش تردد مردم و کاهش بار ترافیک برای ارائه خدمات بهتر بجنورد را به دو ناحیه تبدبل کردیم.
وی افزود: هم اکنون ۱۱ نقشه بردار در استان طرح کاداستر را اجرا می‌کنند.
انتهای پیام / ب


جذب بیش از بک میلیارد تومان اعتبار برای خدمات مکانیزه و سیستم‌های نوین ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.