مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه گفت :با توجه به گرمای هوا حریق خودرو ممکن است رخ دهد و رانندگان در داحل خودرو حتما کپسول اتش نشان کوچک داشته باشند.  

هشدار به رانندگان در خصوص حریق خودرو در روزهای گرممدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت :با توجه به گرمای هوا حریق خودرو ممکن است رخ دهد و رانندگان در داخل خودرو حتما کپسول آتش نشانی کوچک  داشته باشند تا بتوانند در همان لحظه ابندایی خودرو خاموش کنند و از خسارت جبران ناپدیر جلوگیری شود.

رضایی  با بیان اینکه برنامه خاموشی باید منظم باشد تا افراد در این ساعات از آسانسور استفاده نکنند گفت: 2 موردحریق آسانسور داشتیم در اثر نوسانات برق حریق رخ داده است که با کمک ایستگاه 4 و 9 اطفا شد و خسارت جانی نداشت و تنها خسارت مالی به همراه داشت.

وی ادامه داد: در سال  سه ماهه نخست امسال  700مورد عملیات داشتیم که 398 اطفا حریق و 302مورد امداد و نجات بود که 222نفر نجات یافته از اسانسورها بودند.

وی افزود: در بازارهای سنتی و پاساژهای فرسوده که امکان حریق وجود دارد به شکل مکتوب هشدار دیدم که با توجه به فرسوده بودن اعصا هیات مدیرخ نسبت به تهیه ملزومات ایمنی اقدام کنند که اگر اتش سوزی رخ داد قبل از حضور اتش نشانان اقدامات لازم انجام دهند .

وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با میراث فرهنگی خوشبختانه در بازار سنتی 5شیر هیدرانت نصب شده است که  با توجه به ترافیک خیابانهای منتهی به بازار سنتی کرمانشاه بسیار کمک دهنده است.

رضایی افزود: در زلزله ابان ماه نیز 70تا 80نیرو در لحظات اولیه اعزام شدند و عملیات در محله فولادی انجام شد و 70جسد از زیر اوار در این محله خارج شدند.

وی گفت:اتش نشانی وطایف زیادی دارد از جمله امدتاد و نجات اطفا حریق تصادفات جاده ای گیر کردن اشیا حلقوی کارشناسی حریق زلزله  نجات عریق نجات کوهستان  و حادثه آوار .

رضایی بیان کرد :5 نوع تجهیزات خاموشی داریم مانند پودر گاز co2  کفی آبی هالوژنه که جامدات در حال سوختن با اب خاموش می شوند .

رضایی با بیان اینکه گاز co2برای پرونده های محرمانه جریان برق و لوازم صوتی و تصویری استفاده می شود بیان کرد:  در بحث مایعات قابل اشتعال نیز کفی  و در کشتی رانی  هالوژنه کاربرد دارد.

 

انتهای پیام/ز

نصب شیر هیدرانت در بازار سنتی کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.