مدیر آموزش و پرورش سرایان گفت:در سال گذشته ۱۶۶ نفر در این شهرستان با همکاری ۱۴ آموزشیار تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛کسمایی مدیر آموزش و پرورش سرایان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سرایان گفت:در سال گذشته ۱۶۶ نفر در این شهرستان با همکاری ۱۴ آموزشیار تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتند که بر این اساس صد در صد سهمیه ابلاغی استان جذب شده است.

 

وی افزود:معضل عمده سوادآموزی برگشت بی سواد است و بعضی از افرادی که باسواد می شوند دیگر دنبال مطالعه نیستند که این امر موجب برگشت بی سوادی به آنها می شود که در این راستا طرح تحکیم و تثبیت مهارت سواد افراد با هدف جلوگیری از بازگشت به بی سوادی اجرا می شود.

 

مرادی معاون عمرانی فرماندار شهرستان سرایان نیز گفت:هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بی سوادان و حذف بی سوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای افزایش سواد آموزی،همکاری و به کارگیری ظرفیت های اداری همه دستگاه های شهرستان را در اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان خواستار شد.

 

شرفی رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان نیز با بیان اینکه باید موضوعات حوزه سلامت و مهارت های زندگی در برنامه ی آموزش سواد آموزان قرار بگیرد بر کار رسانه ای بیشتر برای جذب سواد آموزان تأکید کرد.

انتهای پیام/غ

قرار گرفتن ۱۶۶ نفر در سرایان تحت پوشش سوادآموزی 

برچسب ها: فرهنگیان ، سوادآموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار